Gå til innhold

Trenger råd rundt treningen


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 15 år gammel gutt som veier 83 kg og er 185 høy. Mitt mål er få en slankere kropp. Stor bonus hadde vært å få en muskel kropp også, men fokuserer mest på en slankere kropp for øyeblikket.

 

Trenings rutinen min er som følger:

20 min cardio (hver dag)

Situps x5 (mandag, onsdag, fredag)

Pushups x5 (tirsdag, torsdag, lørdag)

Squats x5 (mandag, onsdag, fredag)

 

Må si at fokuset på kosthold ikkehar vært så viktig. Har tenkt på det ofte, men er sjeldent hjemme så blir ofte en pose med boller eller lignende. Spiser også ganske sjeldent. Går ofte på to toast eller ingenting. Åpenbart så glipper jeg ofte ut av rutinen min. Er sjeldent opplagt og får med meg veldig lite på skolen. Dårlig livskvalitet, enkelt og greit.

Ut i fra det jeg har lest, så er karbohyderater dårlig. Men som sagt så har jeg veldig lyst til å bygge litt muskler også.

 

Motivasjonen min er kjæresten. Har lyst til å imponere henne til sommeren.

 

Gleder meg til å lese eventuelle råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å faste en dag eller to, men i lengden vil du finne deg nedbrutt av det manglende kaloriinntaket. Sett fokuset på kostholdet først som sist, ellers synes jeg du slacker litt med treningsrutinen. Du kan med fordel legge til ett par øvelser i uken. Sjekk ut 5x5 stronglifts

Lenke til kommentar

Spis mer, og som danek sier så er ikke to dager med faste i uka noe stress men da bør du ha en refeed (google it) etter endt faste.

Karbohydrater er ikke negativt, tvert i mot. De er med på å styre en del av hormonproduksjonen (google: leptin).

Og ja, 5x5 stronglifts. Den treninga du har er ikke meningsløs men ikke langtifra...

Lenke til kommentar

Denne 5x5 stronglifts virker ikke altfor ille. Men virker som jeg blir nødt til å bruke vekter o.l? Trener bare hjemme til nå, men kan kjøpe pass inn til elixia om det trengs.

 

Takk for svar sålangt!

 

(Var forresten den rutinen jeghadde dårlig? :hmm: )

Lenke til kommentar

5 squats uten vekter er ikke akkurat å nå fjelltoppen. Det er ikke første fot på bjerget en gang. Vekter er en absolutt nødvendighet imo. Hør med en som jobber på elixia om dere kan sette opp en treningsplan, det funker vettu ;)

Haha, det er reps, ikke hvor mange jeg tar. På squats tar jeg som regel 20-30 per rep. Samme med pushups og situps, bare endel mindre.

 

Med tanke på at dere anbefaler 5x5 stronglift, så satser jeg på at dere har noe erfaring med det? Har det gitt resultater? :)

Endret av uze
Lenke til kommentar

Glemte helt at jeg hadde en tråd liggende her, ops!

 

Dere tror at 5x5 stronglifts kan fint bytte ut det jeg har?

Cardio øvelsene mine ble også trukket ned til 10 min isteden, blir svett og silten nok av det hver dag!

Cardio består av 10 øvelser jeg tar hver dag. Hver eneste tar jeg i 1 minutt så går jeg videre til den neste øvelsen.

- Jog in Place

- Jumping Jacks

- Knee Ups

- Butt Kickers

- Mountain Climber Pulls

- Step Ups

- Plie Squat Hops

- Ski Hops

- Shuffle Punches

- Jump Rope

Bruker forresten en app som heter Daily Workout for å hjelpe meg med akkurat cardioen :)

 

Så gjør jeg også 5 reps på både squats, sit ups og push ups. Øker stadig for hvor mange jeg tar per rep hver gang jeg tar det.

Noe som har plaget meg lenge er rygg plager når jeg tar situps. Har prøvd crunches, men det er bare enda vondere. Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...