Gå til innhold

Bygge stasjonær + skjerm og alt utstyr, ~9.000,-


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg stasjonær PC, primært til Photoshop og videoredigering. Trenger skjerm også.

 

Har kikket på:

http://www.dustinhom...ssd-1tb-gtx670/

 

Syntes selv det så ut som jeg får mye for pengene her, selv om jeg må kjøpe skjerm på siden, samt at at prisen er litt over hva jeg ønsker.

 

Kravene jeg har er:

SSD til operasjonssystem

Minst mulig render-time på videoredigering

(MAO, generelt sett så "rask" som mulig!)

Lite støy og ikke neonlys. Høy WAF! ("Wife acceptance factor")

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du det skjermkortet i den pakken? Det skal ikke være nødvendig til redigering.

 

Prisen ja, det er ikke skjerm inkludert i den pakken så det ville blitt dyrt.

 

Her er mitt forslag, med skjerm (en spesiell en) og lyddempet kabinett:

 

(mangler os, mus. tastatur og HDD)

post-45451-0-39064500-1358954387_thumb.jpg

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Er ikke nødvendig med en så stor og "god" skjerm. Panorama er absolutt ikke nødvendig. Photoshop og videoredigering er fritidssysler, ikke profesjonelt. Men hadde vært greit med en skjerm som kan rotere 90 grader.

 

Ser også at du har byttet ut i7 prosessorer med en i5..?

 

PCen vil bli brukt til gaming også, men mer "vanlig bruk" og rendering.

Lenke til kommentar

Edit: Ahh, Eizo'en kan ikke roteres, det var da som søren. Vel vel, her har du et alternativ:

DELL U2412M

 

Er ikke nødvendig med en så stor og "god" skjerm. Panorama er absolutt ikke nødvendig. Photoshop og videoredigering er fritidssysler, ikke profesjonelt. Men hadde vært greit med en skjerm som kan rotere 90 grader.

 

Ser også at du har byttet ut i7 prosessorer med en i5..?

 

PCen vil bli brukt til gaming også, men mer "vanlig bruk" og rendering.

 

Ok, da blir det jo litt annerledes. Den skjermen blir jo litt for spesiell til vanlig bruk :p

 

i7 vil jo være maks ytelse så klart men tenkte du ville gå for et kompromiss der. Du får tross alt 3570k + bra hovedkort til samme pris som én enkelt 3770 cpu. Spørs om du trenger den ektra ytelsen?

 

Har laget en ny liste. Eizo Foris 2331, den nyeste skjermen i foris serien. Den har mulighet for hardwarekalibrering med eizo's egen programvare og sensor. Den er på kampanjepris 1799kr (2795kr!!)

den burde være suveren til både spilling og bilderedigering. Det er tross alt en gaming skjerm + mange av egenskapene til de dyrere proffskjermene.

 

Skjermkort Nvidia 670.

post-45451-0-35515100-1358963784_thumb.jpg

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Dette begyte virkelig å ligne noe! =)

 

Ser du anbefaler både DELL U2412M og Eizo Foris 2331. Har kikket på Dell'en før og syntes den virket interessant. Har du noen meninger siden du dro frem de to skjermene? =)

 

Hvilken side bruker du forresten til å finne komponenter? Kunne tenke meg å sjekke prisen for å få inn BluRay-leser i tillegg.

Tenkte også på nettverkskort? Og da gjerne et med WLAN.

 

Stemmer det at Intel Core i5 3570k er 3.4GHz 4 kjerners? (leser jeg det riktig på intel's sider?)

 

Hvordan blir det forresten med nedkjøling til maskinen (/vifter)?

 

 

Det skinner sikkert gjennom, men har ikke så veldig mye erfaring med hardware. Blir første gang jeg bygger (får hjelp av noen venner med erfaring). Kan en del om spesifikasjoner, men langt fra ferdig utlært! Så takk for all hjelp så langt. =)

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er disse to skjermene jeg har best inntrykk av i denne prisklassen. Selv om jeg har vært borte fra "skjerm-gamet" en stund nå, så vet jeg at disse er bra.

 

Siden jeg bruker er dustinhome.no - glemte å nevne det.

 

i5 3570k er 4-kjerner på 3,4Ghz ja. Vifte medfølger prosessoren og kabinett. Det kan være en idé å velge separat cpu-kjøler hvis du skal overklokke og hvis du ønsker en meget stille pc. Men her har du jo støydempet kabinett, og prosessoren er såpass kraftig at det ikke er noe jeg hadde giddet med, men vet jo aldri med andre.

 

Edit: Anbefaler Arctic Freezer i30 eller Cooler Master Hyper 212 Evo - cpukjølere, hvis dette blir aktuelt.

 

Os - ja hadde vært greit å hatt en windows lisens. Har du windows xp/vista/7 fra før? Hvis ja kan du kjøpe oppgradering til win8, ellers må du kjøpe fullpris f.eks windows8 hos dustinhome er 700kr.

 

Edit2: Trådløst nettverkskort TP-LINK TL-WN881ND hos dustinhome

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...