Gå til innhold

[Løst] Vifte - NAS

Andey-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vifta (50mm) på den ene Synology-NASen (DS110j) har nå tatt kvelden, og jeg dro derfor å kjøpte ny vifte etter jobb i dag.

Jeg var da i den tro av at 3-pin var 3-pin på vifter, men her ser jeg at jeg tydeligvis har gått glipp av noe...

Har lagt ved bilde av 3-pin på den nye og den gamle vifta. Den nye har naturligvis den "normale" 3-pin slik jeg kjenner den, men den minste, altså den som stod i NASen er for meg ukjent.

Noen som kan si meg hva den lille 3-pin heter, og evt. hvor jeg kan få tak i en slik en? :)

post-96570-0-56793800-1358540188_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipp av begge kontaktene og sett den gamle på den nye, det er nok det enkleste ;)

Men leiter du lenge nok, så kan det vel hende du finner ei vifte med riktig plugg, og nei, jeg vet desverre ikke hva den heter.

Skrevet

Ja, mye mulig det er det letteste her!

Tror nok du har funnet rette pluggen der ja, så da skal jeg se om jeg finner vifte også :)

Mulig Synology slår på stortromma å sender meg ny en, let's hope so.

Skrevet (endret)

Får forsøke meg på lodding, men noen som har tips ang. hvilke farger som "matcher" hverandre?

Er rød/gul/svart på original-ledningen, men blå/rød/hvit på den nye :S

EDIT: Etter å ha sett på de to, så ser det ut til at det skal være:

• Blå mot svart
  • Rød mot rød
  • Gul mot hvit

Endret av Andey-
Skrevet

Det stemmer nok det, husk forøvrig å ha på elektrikkertape eller krympestrømpe rundt hver lodding etterpå så du ikke får noen stygge kortsluttninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...