Gå til innhold

[Løst] Dell Poweredge 1950 III senking av lydnivå.


Anbefalte innlegg

Hei sann, jeg sitter da her med et spørsmål.

 

Tidligere I uka fikk jeg tak i en gammel men godt fungerende Dell Poweredge 1950 III som jeg har satt opp til og kjøre forskjellige ymse ting som for eks en MC server for noen bekjente.

Har dog et "problem" med serveren og det er da støy fra viftene.

Den står inne på ei bod som alltid er kald og kjølig (rundt 10-20*C så rom temperatur er ikke et problem vil jeg tippe. Jeg har sjekket viftene og det er ingen feil på de direkte, de kjører bare overraskende fort og høylydt.

Har noen av dere tips til hvordan jeg kan få senket lyden?

Har da selv tenkt litt på og bytte vifter, men jeg har ikke greid og finne stille 40mm PWM vifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye kjennskap med Dell servere, men jeg tviler på at det er noen mulighet for og stille ned viftene. Det er jo en grunn for at viftene går på slik høyt turtall er jo at formfaktoren er såpass liten at viftene må kjøre på høyt nivå.

Hp sine 1u modeller bråker forsten mer etter det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar

Ok, takker for kjapt svar her. Har to kjappe spørsmål til angående løsninger på problemet.

 

Kan dette fikses ved at jeg eventuelt kjøler serveren ned ytterligere?

(Ala flere vifter framom som blåser kald luft mot serveren, eller vifter som blåser kald luft under og opp på undersiden av serveren)

Eller kan problemet fiskes ved at jeg lydisolerer enten serveren eller området den står i?

Tenker da på noe ala dette: Matter og Føtter mm.

Lenke til kommentar

Hei, problemet er ikke at den er varm, men type vifter & form faktor gjør det at viftene har høyere RPM (Revolutions per minute).

Bilde som beskriver viftene:

mc545d.jpg

 

Som du kan se, er det trangt om plassen, og for å få varme ut av det 1U kabinettet er det nødvendige små vifter av høy RPM.

 

Her er forøvrig Hardware Owner’s Manual og litt Troubleshooting System Cooling Problems.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...