Gå til innhold

Valg av Speilrefleks under 6000kr


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Om du selv har problemer med å innse dine useriøse utspill når det gjelder Canon, så kan jeg være behjelpelig med å sende deg link til disse innleggene dine. Da vil du selv kunne se at spying og oppgulp er det nok for det meste du som står for.

Useriøs er det du som er. Leser gjennom en del av dine innlegg, og du virker egentlig ikke å ha peiling på noe som helst, men å kjefte på andre er du flink til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, de lærde strides. Ikke enkelt å be om råd når de (sikkert) velmenende svarene drukner i tekniske spissfindigheter og personangrep

 

Selv har jeg brukt ett 600D i ca ett års tid nå. Kombinert med en 50mm F1.8 og en 70-200 F4 får jeg de bildene jeg er ute etter, en normalzoom dukker vel opp snart, men foreløpig klarer jeg meg. Sensoren i dette kameraet er det samme som i 650D og 700D (og forsåvidt 60D også hvis ikke husker feil)

 

Jeg tar bilder av diverse sportstilstelninger, portretter av mennesker og dyr, naturfoto und zu weiter. Selvfølgelig merker man til tider at man skulle hatt noe litt mer avansert, men med det prisnivået denne hobbyen medfører har jeg lært meg å inngå kompromisser - noe jeg tror man må gjøre med mindre man har ett fullstendig ubegrenset budsjett.

 

Ved siden av å ta mange bilder livnærer jeg interessen ved å skaffe meg tildels rimelig ekstrautstyr nå og da; batterigrep har det blitt, ett skikkelig kamerastativ, en ekstern blitz og ett stativ med paraply og egnet holder til blitzen, samt mange andre småting fra ebay gjør at jeg stadig vekk finner nye ting å prøve ut og trene på.

 

Vil bildene komme gjennom grundig pixelutforskning hvor alle detaljer skal finstuderes og analyseres (les: slaktes). Nei mest sannsynlig ikke, men der tror jeg også forskjellen mellom meg og mange av de som har kommentert før meg ligger.

 

Jeg tror ikke det er sensortype eller iso-sensitivitet som er første ankepunkt for en som spør om råd til kamera i 5-6000kronersklassen.

 

Jeg ser du spør etter erfaringer med 60D, og at du har ført opp dette på ønskelista på profilen din.

Mitt råd? Kjøp deg ett 60D med den tamron-linsa du ønsker deg, regner med du har fått kjent og tatt litt på det allerede, og hvis du allerede har fått den "gode følelsen" for det kameraet er det neppe noe annet som vil gjøre deg mer fornøyd. Og bildekvaliteten? Fantastisk, med all verdens justeringsmuligheter og en hel fotoverden som står klar til å gi deg råd og vink videre, som kjenner både kamera og de utfordringene du møter på.

 

Drit i sensorkvaliteten og den slags, det er kun du og din interesse for feltet som står i veien for utrolig gode bilder, ikke nødvendigvis antall dotter på en skjerm.

 

Jeg har stor respekt for den kompetansen og erfaringen som utgjøres her på forumet, men fra tid til annen tror jeg mange blir revet med, og det er selvfølgelig lov. Jeg tror derimot ikke akkurat denne tråden er plassen å ha den diskusjonen som har pågått i kommentarene over meg, og jeg syns det er underlig at ikke en moderator har tatt stilling til akkurat det, framfor å drive diskusjonen videre.

 

Dette ble en lang utblåsning.

I anledning 1 mai skal jeg nå sette meg på terassen med ett glass whisky og en røyk, og se på bikkja sleike ballene.

 

Takk for meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...