Gå til innhold

Kritikk og tilbakemeldinger på min hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i lengre tid jobbet med å lære meg webdesign og samtidig lage meg en hjemmeside. Det har blitt mye frem og tilbake på mange forskjellige plattformer og løsninger.

 

Er utdannet film regissør, jobber som medielærer og driver et lite enkeltpersonforetak for medieproduksjon på siden.

 

Lidenskapelig interessert i fotball, kunst, kultur og reise, som jeg også prøver å blogge litt om fra tid til annen. Skriver samtidig litt om bransje-nyheter (media) selvfølgelig.

 

Ønsker i hovedsak å profilere meg selv og mitt arbeid på hjemmesiden, men håper også at nettstedet kan være en kilde til informasjon om min bransje og mine hobbyer.

 

 

 

Siden kan påstås å være i startfasen, selv om jeg har holdt på en stund. Men dere får sikkert et lite inntrykk på hvor jeg er på vei..

 

Er det noe dere ville ha gjort annerledes?

 

http://www.adrianminde.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig stilig hjemmeside selv om den kan minne om en typisk plattform som mengder av sider der ute tilbyr, kanskje litt mye som skjer? Som f.eks. sitatene, banneren som først presenterer deg hvor det er huket av hva du gjør og hva dine interesser er. Kan kanskje se litt ut mer ut som en personlig hjemmeside(blogg-aktig) enn en forretnings-side, men som du har skrevet ønsker du å profilere både deg selv, og ditt arbeid. Den ser profesjonell ut og virker relativt ryddig for en førstegangsbesøker som meg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Erfarne kritikere ser nok raskt at designet ikke er ditt verk og vil trolig unngå å bruke unødvendig tid på å gi tilbakemeldinger på det, men når du ikke nevner at du ikke står for designet selv eller hva du konkret ønsker kritikk på samt åpner med "jeg har i lengre tid jobbet med å lære meg webdesign og samtidig lage meg en hjemmeside" så kan dette naturligvis oppfattes som et forsøk på å ta ære for andre sitt strev. Sier ikke at det har vært intensjonen din her, men det er dessverre nok av den typen som samtidig ødelegger hva som kunne vært seriøse arenaer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvem som har laget hva, det bryr jeg meg ikke om. Noen mennesker er så gjerrige at de skal dele ære og pokaler med laser presisjon, sånn er ikke jeg.

 

Men om det er noe som kjeder ræva av meg så er det bilde og foto, jeg ser det er del av websiden. Jeg synes at folk som driver med foto er karakterløse og fargeløse mennesker. Når jeg ser en fotograf så ser jeg et kamera og en lite karismatisk person. Verden er mer enn et kamera.

Lenke til kommentar

Erfarne kritikere ser nok raskt at designet ikke er ditt verk og vil trolig unngå å bruke unødvendig tid på å gi tilbakemeldinger på det, men når du ikke nevner at du ikke står for designet selv eller hva du konkret ønsker kritikk på samt åpner med "jeg har i lengre tid jobbet med å lære meg webdesign og samtidig lage meg en hjemmeside" så kan dette naturligvis oppfattes som et forsøk på å ta ære for andre sitt strev. Sier ikke at det har vært intensjonen din her, men det er dessverre nok av den typen som samtidig ødelegger hva som kunne vært seriøse arenaer.

 

Grei og forståelig kritikk det. Var på ingen måte meningen å prøve å ta ære for noe som var mitt.

Ønsket feedback på hvordan siden ble oppfattet i sin helhet.

 

Har ikke studert noen form for webdesign, men prøvd å lære meg litt forskjellig i fritiden.

 

Begynte med enklere program som RapidWeaver o.l. men har etter vært innsett begrensningene med slike program vs. hvor enkle de er å jobbe med. Har derfor begynt med Dreamweaver og prøver meg på html og css, men er ganske fascinert over WordPress, CMS og hvordan det fungerer.

 

Prøver derfor å lære meg hvordan man bygger slike "tema" som min side er bygget på. Og nei, det er ikke jeg som står bak kodingen av temaet på siden min. Det er disse gutta: UnitedThemes

 

Nå spør jeg ikke direkte hva dere synes om kodingen av min side og vil samtidig påstå at det ligger mye mer i webdesign enn bare html og css. Innhold, budskap, fargevalg osv. hører da vel også til designprosessen og det må da være lov å spørre om feedback på inntrykket av en hjemmeside uten at det sak "ødelegge en seriøs arena".

 

Jeg beklager hvis du føler det støtt av at jeg ikke nevnte at siden er basert på et WordPress-tema, men det var på ingen måte ett forsøk på å ta æren fra andres arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...