Gå til innhold

Gaming laptop. hvilken av disse burde eg kjøpe ?


olerula

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt og har komen fram til desse. hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe på multicom men sidan det meste er utsolgt der og dei ikkje får inn før slutten av februar. berre og komme med forslag viss du veit om noko bedre i den priskategorien :)

 

http://www.netonnet.no/art/data/gaming-og-spill/datamaskiner/msi-gt700nc-070ne/171720.5652/

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/toshiba-qosmiox870-13u/177863.3004/

 

http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_intel_core_i7-3630qm_16gb_120_gb_330_ssd_15.6_fullhd_w8_geforce_gtx_670mx-22383645

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thor'ene er ikke klare før 1. mars.

 

Ellers; Du bør være klar over at GTX 670M er kort fra forrige generasjon. Du bør heller se etter GTX 670MX eller GTX 675MX, som er siste generasjon (Kepler).

Også GTX 660M og GTX 680M er Kepler.

 

Denne her står det at det finnes 1 stk. av på lager, så hvis du skynder deg ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

2013-01-03 tolker jeg som 1. mars, men mulig det er 3. januar ... litt uklart det der. Men jeg vet heller ingenting om Thor ennå - jeg antar at det dreier seg om barebone chassis innkjøpt, som utstyres med passende hardware av forhandleren - på samme måte som Multicom'ene. Men jeg vet ikke hvem produsenten er, og har ingenting av tester eller omtaler å støtte meg til. Mulig det dreier seg om MSI barebones. Det ser ikke ut som Clevo'er - som Multicom bruker.

 

Forskjellen på Kepler og Fermi er en mer effektiv arkitektur på de nye. Mer ytelse pr. strømforbruk, for å si det litt enkelt. Men nei, det blir ikke riktig å si at GTX 660M har bedre ytelse enn GTX 670M. Men GTX 670MX yter bedre enn GTX 670M. Og ettersom prisen er den samme ....

Du bør få et betydelig prisavslag på maskiner med den eldre generasjonen av skjermkort, etter min mening.

 

Edit: Ved nærmere ettersyn så likner den Thor 15-tommeren veldig på Clevo P150E, bortsett fra fingeravtrykksensoren ... hmm. Kanskje Thor'ene også er Clevo'er, og at CDON har tenkt å gi Multicom konkurranse?

 

Edit 2: Jepp, det ser ut som om Thor-laptopene tilsvarer Clevo W150E, P150E, W370E, P170E og P370E - altså de samme som selges av Multicom som Xishan/Kunshan.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vel, ettersom det dreier seg on Clevo'er, så vet man jo ganske mye om dem fra før. Det er bare å sjekke ut trådene her i forumet det. Og da vet vi at det også finnes en del tester av de samme maskinene, både her i landet og i utlandet - først og fremst de tyske Clevo'ene, som f.eks. Schenker XMG. Eller de amerikanske som Anandtech.com m.fl. har testet - som regel i AVADirect-drakt. Det som er litt synd med Clevo'ene er jo at de eksisterer under en drøss med ulike merke- og modellnavn ... så det er ikke så lett å google seg fram til tester av dem.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...