Gå til innhold

Minne; Dual pack 512MB RAM, eller bare én?


eranro

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hva som er lurest til mitt hovedkort.

Asus A7N8X Deluxe.

 

Det er liten forskjell i pris på Twinmos PC3200 Dual pack 512MB (som bruker opp to plasser i DDR) og Twinmos PC3200 512MB...

 

Jeg hadde egentlig kjøpt Twinmos PC2700 512MB, men det er vel klart at det er lurest å kjøpe PC3200, når det kun er 9 kroner forskjell!?!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det ikke har noen betydning hvilken du kjøper, så vitt jeg kan se støtter ikke det kortet dobble minne kanaler.

 

Hadde det gjort det, så ville det vært best med 2 brikker, slik ville du ha fått rammen til å jobbe dobbelt så fort, siden den sender til 2 brikker sammtidig. Men når kortet ikke støttet dette så vil du ikke merke noe om du har 1 eller 2 brikker, siden HK oppfatter den kun som 1 uansett.

 

Så jeg vil anbefale at du kjøper 1, slik at hvis du vil oppgradere senere, ikke får plass mangel, og må kjøpe for mange rambrikker.

Lenke til kommentar

Jeg har en litt treg internett linje, ISDN. Jeg skulle akkuratt si i fra, jeg sjekket på Asus sine nett sider, og ja den støtter dobble ram kanaler. Så kjøp 2 brikker. MEN ikke sett de i 2 Ram plasser vedsiden av hverandre, du har 3 plasser, med 2 forskjellige farger, de 2 blå er en kanal, og den sorte er en annen, sett en i hver farge.

 

Det som skjer er at du får dobbel båndbredde (dette er ikke riktige tall) hvis en kanal tar maks 1 GB, så vil 2 kanaler ta 2 GB, så maskinen vil kunne jobbe med 2 GB og ikke 1, altså dobbelt så raskt, jeg har selv ikke dette, men min bror merket meget stor forskjell i PC Mark 2002.

Lenke til kommentar
Jeg har en litt treg internett linje, ISDN. Jeg skulle akkuratt si i fra, jeg sjekket på Asus sine nett sider, og ja den støtter dobble ram kanaler. Så kjøp 2 brikker. MEN ikke sett de i 2 Ram plasser vedsiden av hverandre, du har 3 plasser, med 2 forskjellige farger, de 2 blå er en kanal, og den sorte er en annen, sett en i hver farge.

Nå kjenner jeg ikke dette hovedkortet spesifikt, men normalt er det slik at minnebrikkene skal settes i slotter med samme farge for å utnytte de doble kanalene. Altså motsatt av det du sier. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...