Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp ang. nettverk


Anbefalte innlegg

Hei. Idag skulle det lokale energiselskapet skifte en strømstolpe i området mitt, som vil si at strømmen ble borte i noen timer. Jeg visste dette, og dro ut min stasjonære PC før de byttet stolpe. Det som har vært problemet er at siden strømmen kom tilbake, har ikke nettet virket på PC-en min. Jeg bare mottar signal av og til, aldri full styrke, og det bare lenge nok til at jeg av og til greier å laste inn en nettside. Så blir det borte igjen, og jeg har INGEN nettverksaktivitet. Står bare å laster, og ingenting skjer.

 

Jeg har prøvd å skifte IP (release/renew) og jeg har testet nettet på to forskjellige bærbare i huset. Nettet funker på disse, tror ikke det er maks kapasitet, men det funker. Stor forskjell til den stasjonære, hvor det ikke funker i det hele tatt.

Jeg har også dratt ut routeren og satt inn igjen - har også prøvd å resette routeren. Ikke noe har hjulpet.

 

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, men hvorfor funker nettet på de bærbare maskinene da? Det er der jeg sitter nå, samme nettet og det funker som normalt.

Det hender ofte at noen porter på den fysiske switchen ryker pga overspenning. Den trådløse delen kan være i orden selv om switchen ikke fungerer som den skal.

De gangene jeg har vært borti routere med ødelagte porter, så er det som regel en eller to porter som har vært defekt. Du kan derfor prøve å plugge i portene etter tur for å se om alle er kaputt.

Lenke til kommentar

KimKarne: Nei, jeg har ikke Canal Digital over kabel. "Vanlig" nettverkstilgang med kabel fra veggen inn i trådløs router.

 

Skrotnes: Skjønner. Men av og til har jeg LITT forbindelse, som gjør at jeg kanskje får lastet en nettside før nettet blir borte igjen. Burde det gå an om porten er kaputt?

 

Til info så bruker jeg trådløs på den stasjonære også, siden jeg sitter for langt unna routeren til å bruke kabel. Da blir det kanskje vanskelig å teste portene også...

 

Merkelig! Sitter jo på en av de to bærbare i huset nå, og nettet funker som normalt. På den stasjonære er det ingenting som funker, har ikke kunnet laste en nettside på lenge. Jeg har 1 til 2 bar med signal, og hele tiden plopper varseltrekanten om at det ikke funker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...