Gå til innhold

Lære seg Für Elise på Piano?


Sjofelgut

Anbefalte innlegg

God Aften.

 

Tittelen sier det meste, jeg hadde synte sdet hadde vært awsm og lært meg Für Elise på piano.

 

 

Vet ikke hvordan, men det er det jeg tenkte noen her kansje kunne hjulpet med? Har null erfaring med piano, så det kan bli kinda hard -.-

 

 

Vet ikke hva som er best, begynne på piano øving, eller noen programmer/youtube tuts?

 

Kansje ikke hele sangen, men en god del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som med ethvert instrument så kan det være god motivasjon å ville lære seg en bestemt sang. Jeg vil nok allikevel anbefale å begynne å ta timer (privat/musikkskole e.l.) på et grunnleggende nivå. Det er ikke en VELDIG vanskelig sang å lære seg med litt øvelse, men det forutsetter et visst nivå på basisferdigheter,

 

Hovedpartiet (eller den musikksnutten sanger er mest kjent for) bør være ganske lett å lære seg høyrehånda på selv på egen hånd, men for at sangen skal høres bra ut må også venstrehånda inn i bildet. Hvis du har fast tilgang på piano/keyboard er det jo ingenting i veien for å sitte og øve for deg selv både med venstre og høyre hånd, men med en instruktør vil det nok gå mye lettere og bedre og øve inn litt pianoferdigheter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Viste at Beethoven var døv, men blind også?

 

Anyway, sykt talent, med tanke på at han ikke kunne "høre" hva han skrev.

Synet var vist så dårlig at å skrive noter selv var ganske umulig. Han kunne dog se nok til å unngå å gå på lukkete dører. ;-) Vist jeg ikke husker feil

 

http://www.youtube.com/watch?v=4Tr0otuiQuU første sats av denne er jo også enkel, men meget nydelig.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...