Gå til innhold

Corsair Hydro 100i/ vifteretning


Anbefalte innlegg

Skal bygge pc, og lurer litt på plassering/retning av kjølingsvifter.

Skal bruke Fractal Design R4 kabinett og Corasir Hydro 100i.

Denne kan plasseres i topp eller front av kabinettet.

 

Skal handle 140mm vifter slik at jeg har 2 i front, 1 under og 1 i siden.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal plassere den i topp og montere viftene slik at de trekker luft innenfra via radiator, og ut. Fungerer da som "eksos" og vil hjelpe sirkulasjonen i kabinettet. Men da vil jo luften som går igjennom radiatoren være varmere ettersom den kommer innenfra. Vil dette gi betraktelig dårligere kjøling.

 

Alternativ 2 vil være å la den trekke luft utenfra og inn, lufta igjennom radiatoren vil da være kaldere, men vil da de 2x120mm viftene fra radiatoren ødelegge luftstrømmen i kabinettet? De sitter jo ganske nærme vifta bak som skal blåse ut lufta. Vil tro at en "renere" flyt i luftstrømmen(fra front til bakende) vil være det beste.

 

Alt 3 er å montere den i front, og bruke frontviftene til toppen som eksos. Men vil da lufta som har gått igjennom radiatoren være for varm til å kjøle komponentene effektivt?

 

 

Er første gang jeg bygger.

Øvrige komponenter er forsåvidt 3570k/3770k, HIS 7970 GHz, asus p8z77v-pro, kingston HyperX Predator 2x4, og Ocz Vertex 4 (monters bakside av hovekort), PSU vet jeg ikke ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den i toppen med vifter som blåser slik at det blir "eksos"

 

 

har så lite å si på temperaturen om den tar luften inni kabinettet.

 

Du kan skjekke det selv opp, men det er ikke snakk om mer en 2-4*C

 

 

Hvilke vifter har du tenkt å montere på den ? Anbefaler deg å bytte ut dei viftene som står på kjøleren.

Lenke til kommentar

Sett den i toppen med vifter som blåser slik at det blir "eksos"

 

 

har så lite å si på temperaturen om den tar luften inni kabinettet.

 

Du kan skjekke det selv opp, men det er ikke snakk om mer en 2-4*C

 

 

Hvilke vifter har du tenkt å montere på den ? Anbefaler deg å bytte ut dei viftene som står på kjøleren.

Hadde tenkt å kjøpe inn Fractal R2 vifter, men kun fordi det er de som står i kabinettet fra før. Hva anbefaler du da? Står jo 2x140mm i kabinettet, pluss de 2x120 i radiatoren. Hvis det er vifter som er mye bedre enn disse, så kjøper jeg heller det. Kan jeg bytte ut "eksos"vifta som står i kabinettet og?

Lenke til kommentar

Viftene som følger med Radiatoren er jo gode, men dem vil støye litt. Så det er jo en vurderingssak :)

 

Til selve kabinettet så funker det fint med Fractal sine vifter, bruker disse selv I R3en som jeg har, stille er dem også og jeg har gode temperaturer :)

 

 

 

 

 

ang gode vifter til radiatoren har du en her:

http://www.corsair.com/us/cpu-cooling-kits/air-series-fans/air-series-sp120-quiet-edition-high-static-pressure-120mm-fan-twin-pack.html

 

Men sjekk og hør først med dem du har ;)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...