Gå til innhold

Søke etter jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å få fulltidsjobb uten utdannelse hvis du ikke allerede har en del arbeidserfaring. Personlig har jeg jobbet som ufaglært i bolig for psykisk utviklingshemmede, og vil egentlig anbefale det. Du lærer mye om ting folk flest ikke bryr seg noe særlig om. Fikk bare jobb som ringevikar, og jobbet kanskje 3-4 dager i uken. Det er ikke så mye, men jeg sparte bare opp til studitid. Trenger heller ikke være snakk om folk med PU, kan være innvandrere som bor i bofelleskap, eldre, folk med psykiske problemer. Hør med omsorgsområde der du. Send en mail, eller gå innom rådhuset. Finnes også private bedrifter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Veldig vanskelig å få fulltidsjobb uten utdannelse og arbeidserfaring?

 

Det tror jeg ikke stemmer med så lav arbeidsledighet som vi har i dag, men det er klart at man ikke kan velge og vrake i begynnelsen.

 

Vedrørende stillingsannonser, så regner jeg med det meste ligger ute på Finn og Nav. Personlig så har jeg sett en del stillingsannonser i min lokalavis som har vært aktuelle, men nå bor jeg i Oslo. Aftenposten kanskje?

 

Ellers er rådet om å banke på døren med CV og vise interesse gull verdt! Husk at det også er mulig å sende en åpen søknad til en bedrift om det er en bedrift du kunne tenke deg å jobbe på. Mange blir ansatt på den måten. Fortell hvorfor du har lyst å jobbe der og hva du kan tilby som arbeidstaker. Møt opp personlig og lever søknad og CV.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Du kan jo ta kontakt med forskjellige bemanningsbyråer, det ser ut til å være trenden i dag, og de sitter på mange forskjellige jobber. De kan også gi deg noen råd.

Ellers kan du søke jobber som assistent både i eldreomsorgen og forskjellige skoler. Barnehager vet jeg har stort behov for assistenter også. Tenker at det kan være lurt å være forberedt på at du i første omgang vil få tilbud om å være ekstrahjelp eller vikar.

Men, en viktig ting for deg er jo å tenke litt gjennom hva du har lyst å jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...