Gå til innhold

Nytt skjermkort til ca 1000,-


tjall

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt skjermkort, da det jeg har ikke er all verden. Jeg er ingen ekspert på området og lurer på om noen har noen råd. Problemet er at jeg har et slimline kabinett (Acer X3990 med Geforce GT435M 2GB) så jeg er litt usikker på om jeg kan velge og vrake eller om det begrenser seg litt med tanke på størrelse og lignende (er ikke interessert i å kjøpe nytt kabinett).

 

Jeg ønsker å kunne spille på maskina, men det er ikke noe krav at jeg skal kunne spille alle nyere spill med de høyeste innstillingene.

 

Si gjerne fra om dere trenger mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 1000,- får du ikke mye til skjermkort her, men det er noen alternativer.

 

http://www.komplett....aspx?sku=763970

 

GTX 650 takler ikke-krevende spill helt greit. Når det kommer til å holde følge med nyere spill på høyere oppløsning, sliter det en del.

Men uansett så kan man ikke forvente så mye fra et kort som tilhører en slik prisklasse.

 

http://www.komplett....aspx?sku=751389'

 

Radeon HD 7770 er veldig lik i ytelse, men ligger noen få prosent foran i tester. Uansett så er det ikke så mye at det utgjør en enorm forskjell, men vi snakker et par FPS i de fleste spill.

 

 

Alt i alt kan du velge det du vil. Ønsker du å spille i 1920x1080 må du mest sannsynlig spille med lavere grafikkinnstillinger.

Begge kortene er rimelig kompakte i størrelse. Jeg har sett folk få de inn i selv de mest upraktiske kabinetter. Det blir altså ikke så veldig mye mindre enn det.

 

 

Hva er egentlig bruksområdet? Hva har du egentlig tenkt å spille?

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Jeg innser at 1000,- kanskje ikke gir all verdens muligheter. La oss si opp mot 2000,- :)

 

Jeg spiller veldig mye forskjellig, alt fra "retro" 2D spill (Faster Than Light, Intrusion 2, Mark of the Ninja, Deadlight osv) til mer avanserte greier som Civ 5, Portal 2, Walking Dead osv (som for så vidt fungerer strålende med det oppsettet jeg har). Optimalt sett kunne jeg tenke meg mulighet til å spille enda mer avanserte greier som FarCry3 og andre nyere, relativt krevende spill med brukbare settings.

 

I tillegg går det litt i 3D og 2D design.

 

Er det ingen begrensing i hva man kan velge i når det kommer til strømforsyning heller? Er det kun plassmangel som kan være eneste utfordring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...