Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikkje spilt online?!?


Anbefalte innlegg

hei :)

 

har denna forbaska dlink-315 modemet då...

 

nei nå ska dere høre kort og greit, når eg prøver og logge på steam,origin,pvp.net får eg samme feilmeldinga. som seier i korte trekk att for og få spilt på nett eller bruke tjeneste deiras må eg ha internett.

det har eg! nå som eg har endelig fått styr på signalproblemene som har vært her i hybelen :)

så skal dere høre, forrige helg var eg hos mor og far. ikkje på hybelen og hadde med meg pcen, spilte fua av meg og brukte kabel. så kom eg tilbake

til hybelen, og til min store begeistring glemte eg min trådløse adapter :hrm:

men så fikk eg lånte kompis av meg sin, men den funka ikkje fordi eg fikk ikkje instalert driverne :realmad: så da fikk eg tak i ein anna ein. som var rett og slett fantastisk i mitt syn... heilt til eg prøvde og spille ein runde lol :cry: då fikk eg min første feilmelding "Connection failure: unable to connect to pvp.net server." :wallbash: okey tenkte eg da tek eg heller meg ein runde css, men nei da blei eg bare disconnecta heile tia... så eg bestemte meg for og rett og slette heile steam, så sur som eg var :devil: så instalerte eg dei igjen og då fikk eg meldinga "to connect to steam you first need internet" :thumbdown:

så da tok eg til og fikse.

 

dette var det eg gjorde

åpna port 2099 (pvp.net)

gja adapteren en macadresse som den ikkje var der.

reseta heile modemet og satt det opp på ny.

sjekka gjennom instillingene (alt så grett ut i mine auge)

resynca klokka på pcen.

slapp programme igjennom brannmuren ( det var dei frå før av)

slo av brannmuren.

instalerte netframework 4.5

oppdaterte alle driverne på pcen.

oppdaterte softwaren.

resetta pcen.

 

INGENTING FUNKA!!!

 

nå må eg ta meg takke til med alle tips som gjeng :p

 

noken som har opplevd detta og kan løsninga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

modem:speedtouch så ruter: dlink315 deretter min tradløse adapter :jensen har ikkje kabel prøvd med kabel nei men har tenkt tanken. men blir litt vanskelig og få prøvd det pga div. grunner :p adapteren og modemet kan eg finne ut meir spesifisert info. via det er eit eventuelt ønske :)

 

Lenke til kommentar

modem:speedtouch så ruter: dlink315 deretter min tradløse adapter :jensen har ikkje kabel prøvd med kabel nei men har tenkt tanken. men blir litt vanskelig og få prøvd det pga div. grunner :p adapteren og modemet kan eg finne ut meir spesifisert info. via det er eit eventuelt ønske :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...