Gå til innhold

"tilbakestille" pc


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny Asus maskin med installert Windows 8. Etter hjelp fra ildsjeler her på forumet clonet jeg medfølgende HDD til SSD-HDD.

 

 

Etter hva jeg forstår har Windows 8 nå muligheter med tanke på ”tilbakestilling” og lignende, noe som gjør at god gammeldags ”formatering” forgår på en annen måte. Mitt spm i den anledning, om jeg nå skulle få virus eller annet tull med maskinen, har jeg da samme mulighet med min klonede HDD som om det var den orginale som satt i? Slik at jeg på et senere tidspunkt kan tilbakestille til ”fabrikk-ny”?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet dette fungerer med en "ren" installasjon av Windows 8, for det har jeg selv testet. Om produsentene får lov til å tukle med denne funksjonen vet jeg ikke. Men når du har klonet selve installasjonen skal det være hipp som happ for PC-en hvilken lagringsenhet du bruker. Med mindre det er noen skjulte recovery-partisjoner du ikke har fått med fra den gamle HDD-en.

 

Microsoft: Slik kan du gjenopprette, oppdatere eller tilbakestille PCen

Lenke til kommentar

Takk:)

 

Men gjør gjennoppretting slik at bilder og alt jeg har lagt inn blir borte? Ønsker nemlig at alt blir borte slik at den blir eksakt slik den var på feks mandag. Virket kanskje ikke slik på den linken om gjennoppretting, men mulig jeg ikke forstod skikkelig.... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...