Gå til innhold

Hvordan skal jeg lade en iphone?


Anbefalte innlegg

hallo, jeg har bestillt en iphone 4. så lurer jeg på hvordan jeg skal lade den i begynnelsen for å ta best mulig vare på batteriet :p? har hørt fra folk at når jeg får den så skal jeg bruke opp den strømmen som allerede er på den.. så lade den opp til 100%.. så bruke det opp så lade den til 100% igjen.. så neste gang så skal jeg bare lade den til 50% ? .. så lurer jeg egentlig bare på om dere kan fortelle meg hvordan jeg skal lade iphonen for å ta best mulig vare på batteriet :)

 

Takk på forhånd , Snabben112.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Gratulerer med iPhone 4 :)

 

 

 

Det du har hørt der stemmer sikkert, men langt i fra nødvendig. Det første man vil er å kalibrere batteriet som betyr at du bruker den helt til den er tom for strøm og skrur av seg selv. Dette burde du gjøre en gang i måneden.

 

Men du vil heller ikke tappe batteriet (lithium-ion) helt hver gang du bruker den, det fører bare til reversert effekt -> batteriet blir dårligere.

Lenke til kommentar

Først bruker du mobilen helt tom ja, lad opp til 100% og bruk den :)

Men du vil ikke lade opp til 100% og så tømme den til 0% flere hundre ganger, da blir batteriet betydelig dårligere. Så lad opp telefonen når du ikke bruker den, eller når den begynner å bli tom!

 

EDIT: Minst 24 timer er det på gamle mobiler, dagens mobs (og iPhone 4) trenger ikke dette lengre :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...