Gå til innhold

Ukjent telefonringer og Gmail prøvd pålogget


Anbefalte innlegg

Ble vekket idag ved at en dame som påstod at hun ringte fra Microsoft og ville snakke med meg. Kunne kun snakke engelsk + hørte hun kom fra Asia et sted, så tenkte åpenbar scam og la på.

 

Tenkte ikke noe mere over det (blitt oppringt noen ganger fra India med samme grunn), og gjorde noe annet.

Men når jeg logget på Gmail, så kom det opp at en ukjent person hadde prøvd å logge på, men Google hadde hindret påloggingen.

Og det ser ut som at påloggingen kom fra Kina.

 

Har nå skrudd på 2 veis sikkerhet på Google produktor + skiftet passord på viktige sider.

Har heller ikke sett noe aktivitet utenom Google kontoen, så tror problemet skal være fikset nå.

MBAM og MSE fant ingen trusler + kjører adblock og NoScript i Firefox, så ingenting uønsket skal komme inn.

 

 

Men, kan ikke stoppe å tenke på hvordan de fikk tilgang passordet.

Hadde litt vel enkelt passord, så kan være de bare gjettet/bruteforcet de mest vanlige og fant det, men usikker.

 

Noen som vet?

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å si akkurat hvordan passordet ditt har havnet på avveie. Jeg vil gjette at noen har fått tak i hashen til passordet ditt via en internettside som har blitt hacket eller noe sånn, eller at du har en keylogger på pcen din. (Det er fult mulig å lage keyloggere, etc. som ikke blir oppdaget av antivirus o.l.)

 

Hadde det vært meg, hadde jeg formatert maskina, og deretter endret alle passord.

Jeg ville også brukt et eget passord per tjeneste.

Er ikke så stress som det høres ut, si passordet ditt er 9o!id_ kan du bruke 9o!id_face for facebook, og 9o!id_gma for gmail, osv...

Endret av Aleksander-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...