Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bryter Valve software Norsk lov ??


Anbefalte innlegg

Etter hva jeg vet, så må man registrere seg i datatilsynet, for og ha

lov og samle sensitiv info om noen.

 

http://www.planetmayhem.org/modules/news/a....php?storyid=56

 

og jeg hadde håpet at dette også gjalt for software laget i utlandet.

 

Jeg er Beta tester av STEAM, og jeg mener at dette er ULOVLIG som

Valve gjør her.

 

Virker nesten som om de samarbeider med RIAA.

 

Uanset. jeg mener at software selskaper OGSÅ skal registrere seg til datatilsynet. slikt at vi kan få vite HVA som blir registrert av ting på en's maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke helt opplagt at norsk lov kommer til anvendelse på tilfellet. Dessuten virker det jo som det ikke er direkte personopplysninger som logges, men opplysnigner om en har Kazaa og filer som er egnet til deling. Dette er jo direkte snoking på datamaskinen som jeg tviler på er tillatt i noen land, med mindre brukeren har akseptert dette gjennom brukeravtalen.

Lenke til kommentar

Halai, før dere slenger beskyldninger mot Valve, en av de få seriøse spillpodusentene som fremdeles er igjen, så les alle postene først. Dette er ikke spyware av noe slag, det er rett og slett at noe data kan leses i den filen som blir opprettet pga. metoden de bruker for å spare tid.

 

Ingenting blir søkt frem av Valves software, og minst av alt blir det sendt noe sted.

 

Folk må ikke få panikk og spre beskyldninger får det i det minste forekommer NOE slags bevis. I dette tilfellet var det bare en tilfeldighet at dataområdet som ble bruk tidligere hadde blitt brukt til kazaa filer.

 

EDIT: Og anngående norske lover i dette tilfellet, så gjelder de neppe. Jeg går utifra at det er importører og slikt som må ta annsvaret for å ikke importere software som bryter landets lover. At Valve skulle overholde andre lands lover (spesielt om det var bare lille Norge) er jo ganske urimelig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

STEAM blir ikke solgt over disken, og ideen med STEAM er at nye ting som valve kommer med kan spilles og lastes ned over nettet, slikt som feks HL2, og Valve har bekreftet at TF2 også ingår i disse planene.

for omtrent 9.95$ i måneden, så slipper man og gå ned på feks Lefdal for og kljøpe spill, og liker man ikke spillet, så erre bare og slette, eller hente ned igjen senere. ganske genialt på flere måter, men hvist det viser seg at det ER spyware, da er det ikke noe gøy mere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...