Gå til innhold

Kjøp av 3D-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg har kjørt 3D lenge og kan kanskje hjelpe deg.

 

Det som er viktig å huske på er at spillene krever dobbelt så mye kraft når du kjører 3D. Dette fordi kortet må rendre to separate bilder, ett for hvert øye (60 bilder i sekunder ganger 2).

 

Skjermen kjenner jeg ikke til, men jeg ville anbefalt deg å i hvertfall gå opp til et 570 eller 670 kort, men aller helst et 680 kort. Så får du i alle fall litt eye-candy i 3D. Det vil funke på det du har satt opp også, men da på bekostning av fancy effekter.

 

Det er også viktig å huske på at lysstyrken blir svakere med den gamle 3D teknologien. nVidia 3Dvision 2 derimot har lightboost, og hvis skjermen støtter det er 3D-bildene like lyssterke som om du hadde kjørt i 2D.

 

Dumå i alle fall kjøpe nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit (1500 kr) så får du lightboost. Skjermen din støtter kanskje ikke dette, men om du da oppgraderer til noe nyere ved en senere anledning har du i alle fall briller som støtter det.

Ser på komplett at skjermen din støtter Lightboost, så da er du good to go! :)

 

Du burde nok oppgradere skjermkortet ditt også, om eye-candy er viktig.

 

 

PS. Mine favorittspill i 3D er Left for dead serien, og den krever ikke mye uansett.

 

Har du flere spørsmål så fyr løs. :)

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har kjørt 3D lenge og kan kanskje hjelpe deg.

 

Det som er viktig å huske på er at spillene krever dobbelt så mye kraft når du kjører 3D. Dette fordi kortet må rendre to separate bilder, ett for hvert øye (60 bilder i sekunder ganger 2).

 

Skjermen kjenner jeg ikke til, men jeg ville anbefalt deg å i hvertfall gå opp til et 570 eller 670 kort, men aller helst et 680 kort. Så får du i alle fall litt eye-candy i 3D. Det vil funke på det du har satt opp også, men da på bekostning av fancy effekter.

 

Det er også viktig å huske på at lysstyrken blir svakere med den gamle 3D teknologien. nVidia 3Dvision 2 derimot har lightboost, og hvis skjermen støtter det er 3D-bildene like lyssterke som om du hadde kjørt i 2D.

 

Dumå i alle fall kjøpe nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit (1500 kr) så får du lightboost. Skjermen din støtter kanskje ikke dette, men om du da oppgraderer til noe nyere ved en senere anledning har du i alle fall briller som støtter det.

Ser på komplett at skjermen din støtter Lightboost, så da er du good to go! :)

 

Du burde nok oppgradere skjermkortet ditt også, om eye-candy er viktig.

 

 

PS. Mine favorittspill i 3D er Left for dead serien, og den krever ikke mye uansett.

 

Har du flere spørsmål så fyr løs. :)

 

Ah tusen takk for svaret ;)

ja skal oppgradere i mars/april :p får se hvor mye jeg skal investere, vet du når nvidia kommer ut med noe gtx kort?

altså http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652642

Lenke til kommentar

Jepp! Det er den du må kjøpe!

 

Jeg kjenner dessverre ikke til at nVidia har noen nye kort på gang. Jeg prøver egentlig å ikke følge med på sånt med, for jeg liker å å bli overrasket i stedet for å gå og vente. :p

 

vet du hvorfor de nesten ikke har dem inne i noen butikker? kommer det nye eller?

Lenke til kommentar

Det er dessverre slik at altfor mange tror at 3Den man får av spill-3D er like dårlig som film-3D, og derfor selges det nok ikke så mye av det. Hadde de bare prøvd det før de bestemte seg, så hadde det trolig blitt solgt mye mer. I tillegg er 120hz skjermen litt dyrere enn de vanlige 60hz skjermene.

 

Jeg har inntrykk av at butikkene tar det som bestillingsvare.

 

Her ser du forresten hvor de er inne, og hva slags priser du kan få det for. (Husk at frakt legges til prisene på lista, og at NetOnNet har fri frakt).

http://www.prisjakt....t.php?p=1019643

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Det er dessverre slik at altfor mange tror at 3Den man får av spill-3D er like dårlig som film-3D, og derfor selges det nok ikke så mye av det. Hadde de bare prøvd det før de bestemte seg, så hadde det trolig blitt solgt mye mer. I tillegg er 120hz skjermen litt dyrere enn de vanlige 60hz skjermene.

 

Jeg har inntrykk av at butikkene tar det som bestillingsvare.

 

Her ser du forresten hvor de er inne, og hva slags priser du kan få det for. (Husk at frakt legges til prisene på lista, og at NetOnNet har fri frakt).

http://www.prisjakt....t.php?p=1019643

 

fikk bestilt bra dustin som fikk inn på kvelden, og de er på vei, gleder meg faktisk veldig!

Lenke til kommentar

Spill jeg kan anbefale deg å teste med 3D:

 

Left for Dead 1 og 2

Battlefield 3

Batman 1 og 2

Max Payne 3

Civilization 5

Just Cause 2

Hawx 2

Trine 1 og 2 (Disse er fantastiske i 3D!!!!)

Assasins Creed spillene (noen skyggeproblemer, men disse kan fikses med en tredjepartsfix)

Bulletstorm (Helt konge i 3D!)

Dirt 3

Fallout 3 og New Vegas

Flight sim X (Elsker dette!)

Half Life 2

 

Mye mer jeg ikke kommer på. Sjekk nVidias sider for gode spill. :)

 

Kos deg!

Lenke til kommentar

Spill jeg kan anbefale deg å teste med 3D:

 

Left for Dead 1 og 2

Battlefield 3

Batman 1 og 2

Max Payne 3

Civilization 5

Just Cause 2

Hawx 2

Trine 1 og 2 (Disse er fantastiske i 3D!!!!)

Assasins Creed spillene (noen skyggeproblemer, men disse kan fikses med en tredjepartsfix)

Bulletstorm (Helt konge i 3D!)

Dirt 3

Fallout 3 og New Vegas

Flight sim X (Elsker dette!)

Half Life 2

 

Mye mer jeg ikke kommer på. Sjekk nVidias sider for gode spill. :)

 

Kos deg!

 

Hei tusen takk for at du kom med tips uten at jeg spurte ;)

det som er morsomt er at jeg vell har alle spillene utenom trine og dirt ;)

så gleder meg bare enda mere nå xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...