Gå til innhold

Den store tilbudstråden: Lenker til gode TV tilbud


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å opprette en tråd hvor folk kan lenke til det de mener er gode tilbud. Vi som er på utkikk etter ny TV kan få gode tips i en slik tråd.

 

Det er selvfølgelig mange kriterier som kan legges til grunn, og ikke minst så finnes det personlige preferanser. Derfor nøyer jeg meg med å be om lenker til det folk mener er "gode tilbud" eller "mye TV for pengene" og så får folk heller vurdere det opp mot sine behov.

 

Høres dette ut som en god idè?

 

Denne tv'en ble nettopp solgt for under 6000 hos mpx.no, men nå har den steget til nesten 6600,-. Uten å ha altfor mye peiling, så vil jeg tro at denne TV'en til under 6000 er et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....aspx?sku=751958 Panasonic UT50 50" Plasma. Dog kun aktuell om prisen er som nå 5500,- til fullpris 6995,- er det for liten avstand opp til ST50 serien.

 

Om man har TV'en i et rom uten mye belysning er den perfekt og på høyde med dyrere Panasonic plasma TV'er. MYE bildekvalitet for lav pris for filmelskere. Det "eneste?" negative er at i et lyst rom har den for mye refleksjoner i glasset. Legg dog merke til at 3d briller og wifi IKKE er inkludert i prisen.

 

Jeg tror ikke det er mulig å finne en annen 50" TV til 5500,- som gir samme bildekvalitet og sortnivå, uansett LCD eller plasma! Så om man kan leve med begrensningene til denne budsjettmodellen har man svært mye TV/film opplevelse per krone.

 

Serien over er også svært agressivt priset:

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1177817 ST50 50" plasma til under 7500,- er svært mye for pengene. Man får et panel med mindre refleksjoner enn på UT50 og litt bedre innstillingsmuligheter, ellers mye av samme bildekvalitet. Bedre spillmodus enn UT50 (30ish ms latency vs 40ish ms latency på UT50) Innebygget wifi, men ikke medfølgende 3d briller ( i følge butikker).

 

Allikevel i et svært opplyst rom med mye vinduer bør man nok helst se på en LCD med matt overflate, ta gjerne en tur i butikker og se da det er flere LCD TV'er som har blanke overflater også, spesielt dyrere apparater!

 

Ellers syns jeg Expert sitt tilbud på 46" toppmodell Samsung ES8005 med 50 bluray filmer (sikkert ikke allverdens spennende filmer, men ok) og galaxy tab 7.0 til 9799,- er et ok januartilbud. Toppmodell med god bildekvalitet (dog jeg rangerer sony og philips toppmodellene høyere på LCD siden, men disse har også høyere pris, spesielt philips sine toppmodeller er overpriset) og designet er meget pent etter min smak. Siba, lefdal og elkjøp har 55" i samme serie (ES8005) på tilbud til 15000,- med galaxy tab men uten bluray filmer, dette er dog en pris denne modellen har ligget på ved flere anledninger i november/desember også, så prisen er ikke spesielt god for et "januarsalg".

 

Dog januarsalg de siste årene har ikke gitt spesielt gode tilbud, mer normale tilbud som også kjørese hele resten av året om man leter i litt forskjellige butikker, så ingen grunn til å løpe mann av huse. Sett igjennom alle TV tilbudene til alle de store kjedene nå i januar og expert sitt samsung tilbud var det eneste som jeg syns er verdt å nevne, så om dette er en modell du syns er aktuell, så er det bare å ta turen innom expert og se om de faktisk har den inne ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ellers syns jeg Expert sitt tilbud på 46" toppmodell Samsung ES8005 med 50 bluray filmer (sikkert ikke allverdens spennende filmer, men ok) og galaxy tab 7.0 til 9799,- er et ok januartilbud. Toppmodell med god bildekvalitet (dog jeg rangerer sony og philips toppmodellene høyere på LCD siden, men disse har også høyere pris, spesielt philips sine toppmodeller er overpriset) og designet er meget pent etter min smak. Siba, lefdal og elkjøp har 55" i samme serie (ES8005) på tilbud til 15000,- med galaxy tab men uten bluray filmer, dette er dog en pris denne modellen har ligget på ved flere anledninger i november/desember også, så prisen er ikke spesielt god for et "januarsalg".

 

Vurderer Expert sitt tilbud på Samsung 46" tv'en, virker som ett greit tilbud, dem sier 50 bluray filmer til en verdi av 5000,-, noen som har erfart hvordan filmer som følger med?

 

Elkjøp hadde jo også romjul salget på samme tv med Canal Digital lure rabatt på 3300,-, havnet da på 6000,- ett eller annet mot att du binder deg 12 mnd, godt tilbud til de som ønsker parabol hos CD, eller om du har det ifra før så kan du si opp det gamle og binde på nytt, OBS 2 mnd oppsigelsestid hos CD.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen faktisk har fått filmene da Expert skriver "Filmene kan hentes i butikk medio januar 2013". Dvs de følger ikke med når man kjøper TV'en og må hentes senere.

 

Kjøpte meg Panasonic UT50 plasma TV'en fra komplett, og bortsett ifra at skjermen er svært reflektiv (enda mer reflekser enn min 5 år gamle 42" panasonic plasma jeg erstatta) så er det et knallkjøp. Er flere avanserte bildeinstillingsmuligheter enn forventet på en billigTV og sortnivået er fantastisk. Heller ikke noe summing som flere plasmaskjermer har slitt med ved lyst bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...