Gå til innhold

Ny skjerm - 22" eller 24"?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å bytte ut min gamle Samsung Syncmaster 940 BF 19" med en større skjerm. Akkurat nå heller jeg mot en 24" med 1920x1200 oppløsning. Har funnet to skjermer som er aktuelle:

 

- Asus ProArt PA248Q

- Dell UltraSharp U2410

 

Ønsker en god "allround" skjerm som jeg kan bruke til det meste med fine og sterke farger, bra sortnivå, gode justeringsmuligheter på bilde og fysiske justeringer på skjerm (opp/ned, tilting). En av grunnene til at jeg har lyst på større skjerm er også muligheten til å en større arbeidsflate på. F.eks: Ha spotify oppe samtidig som jeg sitter på hardware.no å leser uten at alt blir minimalt.

 

Jeg spiller ikke mye, men jeg har for eksempel Starcraft 2 som jeg tar opp å spiller i blant. kommer til å teste ut det nye SimCity spillet som kommer nå på nyåret også. Det er lite med spilling, og igjen svært sjeldent FPS spill det går i.

 

Har dere noen innspill eventuelt erfaringer på de skjermene jeg har valgt ut, eller om dere har noen andre skjermer å anbefale istedenfor.

 

Maks pris vil ligge rett i underkant av 4.000,- Ønsker ikke å bruke noe mer enn det.

Skjermkortet mitt er forresten av typen XFX Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har selv u2410 og er strålendes fornøyd med den. Sikkert ikke den raskeste, men fantastisk til mitt bruk. Tonnevis av tilkoblingsmuligheter, enkel i bruk, solid fot med gode tilpasningsmuligheter, og utrolig service.

 

Den første serien hadde problem med powerlampa, den flimret etter noen måneder før den sluknet helt. Dell byttet ut masse skjermer, og fikk selv splitter ny skjerm levert på døra når det skjedde med min. Sikkert borte nå, ikke hatt problem med den nye jeg fikk ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...