Gå til innhold

Studere Siv.Øk


Vimle22

Anbefalte innlegg

Hallo hallo, kjære forum!

 

Lurte bare på et par ting angående generell siviløkonom utdanning og forhåpentlig er det en av dere som kan svare meg! :-)

 

Hvordan er innholdet i studiet angående mattematikk? Er det ekstreme formler og likninger?

-

Noen som studerer/har studert på et universitet eller høgskole som de har lyst til å anbefale? (hvorfor)

-

Dere som har siv.øk fikk dere jobb fort?(Har lest litt om dette på forskjellige universiteter, men de ønsker jo naturligvis at vi skal starte på nettopp deres studie!)

 

/Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du behersket S1+S2 eller R1, vil du også beherske matematikken på Siviløkonom-studiet. Alle temaene man går gjennom ved høyere utdanning har du gått gjennom på videregående (hvertfall hvis du hadde R2). Eneste forskjellen er at man går litt dypere inn i hvert tema.

Lenke til kommentar

Er nok en del matte ja, så du burde nok ikke ha et hatforhold til matematikk hvis du tenker å studere økonomi. Hvis du er flink i matematikk blir det nok mye lettere enn hvis du sliter eller ikke er spesielt i glad i faget.

 

De beste skolene i Norge for øk-ad:

BI

NHH

 

eller hvis du virkelig vil frem her i verden, ta industriell økonomi på NTNU + en grad i utlandet.

 

Er uansett store muligheter for godt betalte jobbe uansett hvilke av de tre ovenfor man velger, forutsatt at man får gode karakterer og har en bra innstilling.

Lenke til kommentar

Om bare R1 er kravet kan vel ikke matten være så krevende, sammenlignet med rene realfagsstudier (matte,fysikk) eller ingeniørstudier?

 

Den er lettere enn de fleste realfagstudier. Det kreves fremdeles at du behersker matematikk fra videregående skole. Isåfall har du ingen grunn til å grue deg.

Når det er sagt er industriell økonomi på NTNU mer realfagsrettet. Her vil matematikken være mer krevende.

Endret av ggree
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Jeg er ikke en kløper i matte dessverre. Ligger på en fire nå til jul i S2 matte så vet ikke helt om jeg takler mattematikken hvis dere sier det ligger på R nivået.

 

S1+S2 = R1, som er mer enn overkommelig for de aller fleste. Det er med R2 at man tar steget inn i de grisete tingene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

S1+S2 = R1, som er mer enn overkommelig for de aller fleste. Det er med R2 at man tar steget inn i de grisete tingene.

Alright, skal skjekke nærmere ved universitetene og høre med flere studenter. Virker som jeg skal vende nesen et annet sted for øyeblikket, haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...