Gå til innhold

Ikke registrert på nettverk


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

 

Jeg har en samsung galaxy s2, har ikke hatt noen problemer med den til nå. Den har bestemt seg for å slutte å virke og vill verken ringe ut eller sende melding da jeg får opp en beskjed som det står: ikke registrert på nettverk.

Jeg har prøvd å se på internett instillingene og koble til automatisk nettverk, men kommer opp: kan ikke koble, prøv igjenn senere.

Jeg har prøvd sim kortet i en annen tlf og da funker det normalt, så er ikke sim korte som det er noe galt med da...

Kan være på Wifi og mobiltnettverk og dette funker fint, er kun ringing og sending av sms som ikke fungerer.

 

Er det noen som har opplevd lignende?

 

Mvh Falbach91

Endret av Falbach91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innstillinger -> Mer -> Mobilnettverk -> Nettverksoperatører

 

Prøv å velge operatøren din her (den kan søke veldig lenge, men bare la den søke, trykker du på noe avbrytes den)

Gjest Slettet+8713
Skrevet (endret)

tomt

Endret av Slettet+8713
Skrevet

Høres nesten ut som radiodelen har begynt å streike.

Hjelper det om du setter nettverksmodus til Bare GSM?

Innstillinger -> Mer -> Mobilnettverk -> nettverksmodus

  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter med å få telefonen til å være på nett. Den kobler seg av nettverket ved bytting mellom 2G - 3/4G

(ihvertfall det jeg tror).

Hvis jeg velger å bare bruke 2G er telefonen stabil og jeg mister ikke signalet.

 

Andre med Chess / Netcom som har opplevd dette?

Vet ikke om det er telefonen eller operatøren som er problemet :(

Ser normalt 6 ulike nettverk - 2G+3G (netcom, telenor og network norway)

Har normalt veldig god dekning uansett type bærer.

 

Noen skjermbilder (innlegg også på xda-developers, derfor engelsk):

Huawei Ascend D1 Quad - Nettverksproblem

Skrevet

Sorry. Chess sendte meg et nytt simkort for et par dager siden. Problemet har vedvart, så jeg må fortsatt forholde meg til 2G. Jeg er fristet til å prøve telenor en stund :( Håper kundeservice på chess kan gi et bra svar på epost :)

Skrevet

Da høres det dessverre ut som at antenne-delen kan være defekt. Men du kan jo f. eks prøve et kontantkort fra Telenor for å se om problemet vedvarer.

 

 

Mvh Faller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...