Gå til innhold

[Løst] Root på Galaxy Tab 8.9 LTE (P7320)


el_cash

Anbefalte innlegg

Prøver å få root på min Galaxy Tab 8.9 LTE, men trenger hjelp av noen som har gjort dette før meg...

 

Følger denne guiden, og alt er vel frem til punktet for "How to root your device". Her står det forklart:

 

After cwm installation, rooting your device is pretty straight forward:

1. Download Superuser.zip: Superuser-3.0.7-efghi-signed.zip

2. Put it on your sdcard.

3. Start cwm recovery as described above.

4. Select "install zip from sdcard" -> "select zip from sdcard"->"Superuser-3.0.7-efghi-signed.zip" and confirm selection by choosing "Yes - Install ....."

 

Allerede på pkt 2 sliter jeg, all den tid min Galaxy ikke har mulighet for SD-kort. Og på pkt 4 så eksisterer ikke valget "install zip from sdcard" hos meg, sikkert fordi jeg ikke har SD-kortleser... Så hva gjør jeg?

 

Håper noen andre har prøvd seg på dette og kanskje funnet en løsning som kan deles? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off topic, men lurer på hvorfor folk absolutt skal roote nettbrett (og telefoner). Hvorfor ta sjansen på at det går galt og du ikke får det til å fungere igjen?

Og særlig lurer jeg på hvorfor folk som tydeligvis ikke har så veldig peiling på rooting, absolutt skal roote. Ville jo tro det var for de som virkelig har peil.

 

Jeg har aldri tatt sjansen på å roote noe som helst, og har vel aldri hatt behov for det heller.

Lenke til kommentar

Prøver å få root på min Galaxy Tab 8.9 LTE, men trenger hjelp av noen som har gjort dette før meg...

 

Følger denne guiden, og alt er vel frem til punktet for "How to root your device". Her står det forklart:

 

 

 

Allerede på pkt 2 sliter jeg, all den tid min Galaxy ikke har mulighet for SD-kort. Og på pkt 4 så eksisterer ikke valget "install zip from sdcard" hos meg, sikkert fordi jeg ikke har SD-kortleser... Så hva gjør jeg?

 

Håper noen andre har prøvd seg på dette og kanskje funnet en løsning som kan deles? :)

 

Normalt sett skal du bare legge det på internminne, om det ikke fungerer vet jeg ikke. Men hvorfor flasher du ikke bare via Odin?

Lenke til kommentar

Litt off topic, men lurer på hvorfor folk absolutt skal roote nettbrett (og telefoner). Hvorfor ta sjansen på at det går galt og du ikke får det til å fungere igjen?

Og særlig lurer jeg på hvorfor folk som tydeligvis ikke har så veldig peiling på rooting, absolutt skal roote. Ville jo tro det var for de som virkelig har peil.

 

Jeg har aldri tatt sjansen på å roote noe som helst, og har vel aldri hatt behov for det heller.

 

Taben lå bare og slang for min del. Rootet og la inn costum rom med telefonfunksjon. Nå har den tatt over som telefon for meg. Er jo kongebra batteritid.

 

Ellers så er det jo artig å prøve nye roms med nye funksjoner. Sjansene på å bricke er såpass små, at de ikke er noe å bry seg om synes nå jeg.

Lenke til kommentar

myhken: selve poenget her er jo ikke bare å få root-tilgang, men også tilgang til å legge inn nyere versjoner av Android. Det er kjent at Galaxyen med gammel versjon er veldig treg, mens oppgradering vil gjøre den langt raskere og smidigere - og dermed bedre å bruke. Sjansene for at taben skal brickes er forholdsvis små.

 

 

Normalt sett skal du bare legge det på internminne, om det ikke fungerer vet jeg ikke. Men hvorfor flasher du ikke bare via Odin?

 

Problemet mitt er jo at jeg ikke ser de valgene som guidene henviser til. Når taben er koblet opp og Odin startet, så ser jeg ikke noe valg der jeg kan legge inn "Superuser-3.0.7-efghi-signed.zip". Valget "install zip from sdcard" finnes ikke, se skjermbildet:

 

2d7cz0m.png

 

Så hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

tror du har misforstått litt. Først skal du bruke odin til å legge inn recovery (CWM), da skal tab'en være koblet til pc, og odin finner da filene på pcen din (som du har pakket ut iflg guiden), trykk på PDA for å velge filen (som det står i guiden..)

 

så når du har brukt Odin til å legge inn recovery, så skal du starte opp tab'en i recovery modus og så bruke fila du har lagt på det virituelle SDkortet på taben.

 

du bruker også CWM når du skal legge inn selve ROM'en

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Jeg har allerede lagt inn CWM:

 

k9f9j7.png

 

Mistenker imidlertid at dette har feilet selv om ovenstående skjermdump skulle tyde på at det var gått bra - jeg får ikke opp Recovery slik jeg antar at man skal gjøre... Har lett etter skjermbilder som skal vise hvordan alt ser ut når ovenstående er korrekt utført, men har til gode å finne dette...

 

Samsungdrivere er lagt inn uten problemer og CWM-installasjon er kjørt mange mange ganger, uten at jeg har fått noe spesiell recovery-modus... Her er det et eller annet jeg har gått glipp av...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg nå i det minste lokalisert hva som er problemet mitt; jeg får ikke installert Recovery tross ovenstående skjermdump. Når jeg skal starte opp CWM, ref det madmats skriver, så skjer dette:

 

wb8l5c.jpg

 

Og fortsetter jeg ved Volume up så kommer jeg tilbake hit:

 

2cxvvop.jpg

 

Det er altså ingen endring fra originaloppsettet.

 

Men... Samsungdrivere blir korrekt installert, og CWM blir tilsynelatende korrekt installert... Og har gjort dette minst 10 ganger nå, med samme (manglende) resultat hver gang...

 

Noen som kan peke på hva jeg eventuelt gjør feil, eller hva annet jeg kan prøve?

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

du skal bruke "right volume key", altså dvs volum ned hvis du holder tab'en i portrettmodus..

 

edit: glem det det blir jo forskjellig utifra hvordan du holder den i portrettsmodus haha

 

virker for meg som du bruker feil volumtast.. det finns to moduser du kan boote i, Odin mode, og recovery

 

du bruker venstre volumtast når du skal bruke høyre..

Endret av madmats
Lenke til kommentar

madmats: du har så åpenbart rett! det er jeg som har brukt feil volumtast. :nei2:

 

Okay, jeg går videre og følger guiden her:

 

How to install OTA update for GT-P7320

First: Get ICS OTA.bin file, get them from sammobile

http://www.sammobile.com -> firmware -> firmware and files > Select : Tablet+Android+GT-P7320+top-10 latest then download from OTA file section the newest one for your country

 

Second: Get root

Fallow this thread: here

Third: Get stock recovery

Flash stock recovery fallowing this thread:here

Fourth: Flash OTA update

 

1. Rename your OTA.bin file to "ota.bin"

2. Copy it to sdcard

3. Connect your device to computer and get ADB terminal

4. Type in ADB terminal(without brackets of course, be careful about lowercase and uppercase letters):

- "ADB shell"

- "su"

- "chmod -R 0777 /cache"

5. Download and install fota.apk, you download it : here

6. Run fota appliaction from app drawer, then click "Trigger update" and wait until it will become grey, you can also check everything under logcat (adb logcat)

7. Check in cache folder there are delta files, like delta,Zimage or fota.status

8. Type again "adb shell", "su" and then "reboot arm11_fota", device will be reboot and you will see percentage of OTA update

 

Problemet mitt nå er at det ikke finnes noen OTA.bin-fil der? Eneste jeg finner er firmware P7320XXLF2_P7320TENLF1_TEN.zip. Betyr dette at det simpelthen ikke finnes noen ICS-versjon for min tab? :ohmy:

 

______________________________________________________

 

Edit: jeg la heller inn ICS fra Arlic's ICHI ROM. Tavla fungerer veldig smooth og oppleves betydelig raskere og penere - anbefales! :)

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

madmats: du har så åpenbart rett! det er jeg som har brukt feil volumtast. :nei2:

 

Okay, jeg går videre og følger guiden her:

 

 

 

Problemet mitt nå er at det ikke finnes noen OTA.bin-fil der? Eneste jeg finner er firmware P7320XXLF2_P7320TENLF1_TEN.zip. Betyr dette at det simpelthen ikke finnes noen ICS-versjon for min tab? :ohmy:

 

______________________________________________________

 

Edit: jeg la heller inn ICS fra Arlic's ICHI ROM. Tavla fungerer veldig smooth og oppleves betydelig raskere og penere - anbefales! :)

 

Hei,

 

Var det vanskleig å oppgradere til ICS? Og hvor lang tid tok det?

 

Jeg har tenkt å roote og oppdatere Galaxy Tab 8.9 LTE (P7320) til kompisen min til ICS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...