Gå til innhold

salg av leilighet privat


Slimda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du sparte 50-60K er vanskelig å vite når du ikke vet hvilken pris en mekler ville ha oppnådd for leiligheten.

 

Vi solgte i sommer, og fikk nesten 25% over takst. Tviler på om jeg hadde klart å oppnå den prisen privat.

 

Ja, egentlig tjente jeg nok mer.

 

Det var en "høy fellesgjeld leilighet" i Trondheim på Tiller bygs i 2007.

 

Notar med salgsgaranti klarte ikke å selge for 245 000 kr på 6 mnd og da ba jeg de ta ned annonsen.

 

Tok egne bilder (er hobbyfotograf) og laget egen annonse og ikke for å skryte men leiligheten fremsto mye bedre enn på salgsannonsen fra Notar.

 

Jeg ville ikke selge for under 245 000 kr og derfor høynet jeg prisen til 278 000 kr for å gi litt prutningsmonn. Leiligheten ble solgt for 266 000 kr 4 dager senere med skiftelig kontrakt som ble levert til Megleronline.

 

Nå skal det sies at jeg gjorde noe på visning ingen megler har gjort før, noe som gjorde at folk viste mye mer interesse enn de som var på visning ved megler. Detter er en metode jeg gjerne vil beholde for meg selv, det skal sies at de som kjøpte leiligheten var nesten 2 timer på visningen.

 

UANSETT om hvordan man selger vet man ALDRI om man ikke kunne fått en bedre pris med en megler, en annen megler eller om man faktisk får en bedre pris ved å selge selv.

 

Med private annonser har man litt mer frihet og man trenger ikke ha like kjedelig språk og derfor skiller man seg litt ut fra meglerannonsene. Man kjenner også sin egen bolig mye bedre enn en megler og kan man ta gode bilder er det ingen grunn til at man ikke kan selge selv.

 

At en megler får når flere personer enn private vil jeg overdrevet si er "bullshit" (selvsagt med noen unntak) da folk som er på jakt etter bolig nesten må være tilbakestående for å ikke sjekke Finn.no.

 

Mitt tips til de som vil selge er ihvertfall klinkende klart... "skaff kjøper selv!!!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...