Gå til innhold

Nytt kamera til test !!!!


Anbefalte innlegg

Nå har mlwirak lovt en test av A70 lenge, uten av den har kommet. Sist lovte han at testen skulle komme tidlig i denne uken...den "datoen" er allerede passert.

 

Jeg trekker på bakgrunn av dette to mulige konklusjoner:

1. Han har et nytt kamera til test som er mer spennende (Kanskje Sony 828)?? :D

2. Kameraet er så bra at han vil beholde det så lenge som mulig selv, for når testen er ferdig må han levere det tilbake? :-)

 

Hva har du å si til ditt forsvar mlwirak? Håper kanskje mest på at du svarer konklusjon 1 :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er redd det er TID som er årsaken. Beklager dette.

 

Jeg er også i ferd med å oppdatere testprosedyrene noe. Dette arbeidet blir ikke ferdig før vi er installert i nye lokaler i oktober måned, da vi får noe bedre plass å boltre oss på.

 

Bare for å konkludere raskt:

 

A70 er et bra kjøp, men objektivet er ikke blant de skarpeste. Man får flere detaljer i bildet med f.eks. Sony P72. Likevel vil de fleste synes at kvaliteten holder fint til A4-oppløsning, og fargene er fine.

 

Autofokusen er noe treg, i likhet med resten av Canons ikke-speilrefleks.

 

Kan man leve med disse svakhetene er A70 et meget bra kjøp.

 

I forhold til Ixus-kameraene har A70 mye bedre batterikapasitet, flere manuelle funksjoner, men er større og har dårligere byggekvalitet.

 

Jeg kan få testen klar til i morgen hvis jeg prioriterer dette høyt nok, men mer sannsynlig er det at testen er ferdig til helgen.

 

Uansett; de fleste vil nok være meget godt fornøyd med A70.

 

MLW

Lenke til kommentar

Enig med mlwirak i dennes test av Canon A 70

Jeg har blitt bitt av Canon A70 feberen som herjer.

Men en ting som er sikkert er at mitt gamle Fuji 2600 med 2.0 megapixler var ett mye bedre kamera. Da mener jeg billedkvaliteten. På PC`n er bildene mye klarere - autofocusen er mye kjappere - fremkalling på papir hos eurofoto.no ble bedre. Vurderer sterk og skaffe meg ett annet kamera. Det er kun billedkvaliteten som teller for meg.

 

mvh

tomy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...