ThePredator9 Skrevet 22. desember 2012 Skrevet 22. desember 2012 Skal bo 1 år utenlands, der jeg skal leve av å spille poker. Hvor anbefaler dere? Har tenkt litt på Thailand og Malta..
Compoundinterest Skrevet 22. desember 2012 Skrevet 22. desember 2012 http://www.dinside.no/29507/sok-skatteparadiset http://www.dinside.no/29520/skatteparadisene Finn et land her for eksempel. All inntekt er skattbar inntekt - så om du vil flytte ut for å spille poker og i tillegg skatte lite/ingenting av gevinsten kan et av landene i siste link kanskje være aktuelt. Undersøk videre hvordan levekostnadene er i de forskjellige landene og sist men ikke minst velg et sted du har lyst til å være et år FYI, DenKristneLaks - poker er syndig ;D
Fibonacci Skrevet 22. desember 2012 Skrevet 22. desember 2012 Husk for øvrig at dersom du "melder deg ut" av det norske samfunnet i mer enn ett år og ikke betaler skatt, opphører ditt medlemsskap i Folketrygden. Pådrar du deg f.eks. kreft mens du ikke er medlem i Folketrygden, vil den norske stat ikke dekke noen utgifter selv etter du har kommet hjem.
Euklid Skrevet 22. desember 2012 Skrevet 22. desember 2012 Jeg kunne godt tenkt meg å bo en periode til i Berlin. Billig, dynamisk og livlig samfunn.
ThePredator9 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Skrevet 22. desember 2012 Så lenge man ikke vinner mer enn 10 000,- på en pot slipper man å skatte joneug
Euklid Skrevet 23. desember 2012 Skrevet 23. desember 2012 Når du lever av det gjelder ikke denne regelen, ettersom det ikke dreier seg om tilfeldige inntekter. Dette betyr i praksis at du må levere næringsoppgave og skatte som om det var næringsinntekt. Men om du noen gang kommer til å bli tatt aner jeg ikke -- speiselt hvis inntektene gjennom året er små sett med norsk kostnadsnivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå