Gå til innhold

Fiberlinje fra Telenor: IPTV på egen router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp fått fiber (jippi!) installert fra Telenor, på foreløpig 25/25 Mbit frem til de får oppgradert til 50/50. Samtidig får jeg IPTV fra samme leverandør.

 

Jeg vil gjerne kjøre hele hjemmenettverket selv med min egen router i sentrum, en Netgear WNDR4000. Jeg har ikke engang lyst til å plugge i strøm på ZyXEL 2812..

 

Problemet er at IPTV "dekoderen", en DBI2210E, ikke ser ut til å fungere med min router. I følge Telenor leker den ikke med andre enn 2812 i det hele tatt, uten at de spesifiserer hvorfor. Sitat:

 

"For ordens skyld; IPTV vil kun funger med godkjente modemer fra Telenor; ZyXEL 2812"

 

Hentet fra: http://www.telenor.n...cm52-170404.pdf

 

Har noen erfaringer med IPTV fra Telenor, og vet noen hvordan jeg kan koble denne dekoderen opp mot min egen router?

 

Tar gjerne i mot tips til mulige løsninger.

 

For å nevne det, om noen vil ha informasjon om Fiber fra Telenor, etableringsprosessen eller annen teknisk informasjon, fyr løs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet så skal det funke om du enabler multicast på netgear routeren.

 

"Disable IGMP Proxying. The IGMP Proxying function lets a PC on the LAN receive multicast traffic from the Internet. Select this check box to disable the function if you do not need it"

 

Skulle gjerne prøvd sjæl men de fucka opp installasjonen av fiberen min. urk! :p

Endret av Locci
Lenke til kommentar

Locci: Takk for godt tips! Jeg fikk enablet multicast/IGMP Proxying, og det fungerte delvis. TV signalet samt bilde og lyd kommer igjennom, men dessverre mangler en del andre funksjoner som for eksempel TV Guiden, det fører til at jeg manuelt må taste inn kanalen jeg vil bytte til. Vil se litt videre på andre løsninger og komme tilbake til denne tråden om jeg finner noe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...