Gå til innhold

streame fra pc/nettbrett til tv


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en løsning for å streame fra en Android-telefon og en Windows-pc til et tv (tilsvarende streaming fra Iphone/Ipad til Apple-tv). Ønsker i prinsippet å streame alt innhold, f.eks. slik som mirroring i Apple-universet.

 

Har søkt en del på nettet allerede, og finne overraskende lite informasjon. Det må da finnes en enkel løsning på dette??? Det kan se ut som at Western Digital WD TV Live G3 gjør jobben. Noen som har erfaring med denne? Hvilken programvare kreves evt. på pc/telefon da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke ekspert på dette i det hele tatt.

Men jeg har en Samsung Smart-TV og en Samsung Galaxy S2 mobiltelefon.

Jeg testet det bare for moro skyld, og klarte å vise bilder jeg hadde tatt på TV-skjermen ved hjelp av den medfølgende AllShare-apen på telefonen.

 

Prøvde også med en Nokia N8. Det virket også greit, men videoer tok ofte noen sekunders pause for å bufre. Tipper N8 har tregt Wifi-utstyr.

 

Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg streamer annet innhold enn bilder og videoer i AllShare-appen. Jeg ønsker egentlig å "mirror" hele skjermen, for YouTube, nettleser og slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, jeg har en WD tv live g3. Jeg anbefaler den på det sterkeste. Der deler du mediabiblioteket på pcen din via ruteren, og du kan da vise filmer, bilder og sanger på mediaspilleren. Veldig enkel å sette opp!

 

Så nå at det var en gammel post..

Endret av Espenito
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En samsung kan du bruke en HDM/MHL adapter som heter EPL-3FHUBE. Det er via kabel.

 

Eller en trådløs enhet som heter EAD-T10 (Allshare Cast Dongle). Men da må telefonen din støtte AllShare.

 

Detter er direkte skjerm spegling (Duplisering). Så alt du gjør på telefonen skjer på tven.

 

Har begge deler.

 

 

Kabelen gir 1080p. Men den trådløse er det 720p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...