Gå til innhold

Hjelp med utdanning!


Lenepostei

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Trenger veldig hjelp her.

Eg er 20 år og er gravid. Vi får en jente i begynnelsen på April.

Eg har gått 1 år på media og kommunikasjon(Ikke fullført)

1 år på Mekanisk og 1 på kjøretøy.

Eg fikk meg aldri læreplass på bilverksted som planen var, så måtte begynne

å finne meg jobb utenom. Dette gjorde eg og jobbet ca et halvt år som ekstrahjelp. No står eg helt fast i utdanningen og har ikke anledning til å

jobbe som bilmekaniker lengre pga helsen. Altså eg må finne en ny utdanning!! Dette sliter eg veldig med da vi ikke har penger til at eg ikke kan jobbe. Vi får ikke penger fra NAV fordi typen min tjener 20.000 i mnd, noe som er helt på trynet når han må betale for hus, mat, kler, regninger osv.

 

Eg har sett på kurs, men det koster og penger..

Det eg kunne tenkte meg å jobbe med er dyr. Dyrepleier, hundetrener osv.

Men finnes ingen utdanningstilbud i Bergen, og har ikke mulighet til å flytte pga typen sin jobb. Ønsker ikke jobbe med mennesker. Kontorarbeid er noe eg kunne gjort, men er UTROLIG dårlig i muntlig engelsk..

 

Kunne gjerne tenke meg å ta kurs/utdanning når eg går hjemme et år med ungen. Kan ikke sette utdanning på vent et år til!

 

Vær så snill, noen som har tips? Har vært hos NAV, men lite hjelp å få der..

Tusen takk for alle svar :)

Endret av Lenepostei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper virkelig Nav får fingeren ut. Utrolig trist å høre om din/deres situasjon.

 

Du vet kanskje dette fra før, men om du tar kurs gjennom nki.no så er det mulig å søke om studielån og stipend. Her finnes det mange bra utdannelser og ikke minst kurs som kan bruke for å gå rett i jobb etterpå.

 

Skulle ønske jeg kunne gi noe mer tips, men ville bare opplyse om det. Har bare gode erfaringer fra NKI selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...