Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R1 eller S1 og S2?


Anbefalte innlegg

Hello my fellow forum-friends, ettersom det er lørdag skal jeg være (forholdsvis) kort og konsis i mitt spørsmål.

 

Jeg har karakteren 3 i S1 og S2, samt 2 på eksamen i S2. Dette kan forklares med at jeg aldri har jobbet skikkelig med matte, noe som er dumt med tanke på at det nettopp er et jobbefag. Til tross for dette hadde jeg ikke noe problem med å få 5 på kapittelprøver dersom jeg tok meg selv litt i nakken og jobbet strukturert. Men back to the case; Jeg vurderer å ta opp igjen matte til våren med tanke på videre studier, og det lanserer seg i den forbindelse to muligheter:

 

Option A: S1 og S2 (ja det er mulig, har snakket med Akademiet om det)

Option B: R1

 

Kostnadsmessig lønner det seg helt klart å ta R1, i tillegg til at jeg da kan konsentrere meg om ett fag. Karaktermessig vil S1 og S2 gjerne lønne seg, og vil være mer hensiktsmessig dersom jeg går videre med økonomi til neste år. Har noen erfaring med denne problemstillingen? Hvordan er R1 i forhold til S1 og S2, har hørt at det er mye mer teoretisk?

 

Takker, graciaser, grazier, danker, så meget for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg usikker på, men nå er jo S-fag mer økonomisk rettet, så da kan det hende at det passer behovene dine bedre enn R-fag.

 

Men jo, R-fag er brukt også i økonomiske sammenhenger. For eksempel er eksponensial- og logaritmelikninger, samt funksjonsdrøfting veldig sentralt, og dette gås gjennom i R-fagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...