Gå til innhold

Hvilke mobiler gir mulighet for bruk av egne wav-filer?


Gompedyret

Anbefalte innlegg

Altså, jeg syntes t610 var dritstygg første gang jeg så den, men nå har Sony Ericsson utdannet meg gjennom reklamen sin, så nå synes jeg den er nydelig. Men det er et men: noe jeg hadde satt stor pris på hos en telefon er å kunne installere egne lydfiler (wav/mp3) som ringe- og meldingstoner. Det har visst ikke T610.

 

Så er spørsmålet: Hvilke mobiler er det som faktiks støtter noe slikt? Jeg har ganske lyst til å bare kjøpe t610 og så satse på at en senere firmware vil fikse saken.

 

Om noen tilfeldige siemenssympatisører som driver club siemens skulle vanke forbi og fortelle at t610 har for dårlig prosessor for den slags, så vil jeg gjerne vite hvor kjapp prosessor den egentlig har. og hvor kjappe prosessorer de eventuelle konkurrentene har!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Qtek 7070 støtter wav filer også. Ringelyd, alarm, meldinger...... osv.

 

Det er helt korrekt. Qtek 707 er den eneste Mobilen i dag som støtter wav i alle varslingformer (Ring, alarm, påminnelser, sms osv). Noen få Nokia modeller kan ha wav som ringelyd og som varsling av sms, muligens som nevnt tidligere en eller to Siemens modeller, men kun Qtek 7070 kan bruke wav som lydformat i alle funksjoner i telefonen. Og bare for å strø salt i såret, den har overlegen lydkvalitet sammenlignet med rubbel og bit av mobiler/Smartphones på det norske markedet.

PS! Snart kommer oppfølgeren med minst 32mb internminne og 32 mb til lagring, kamera integrert og med Windows Mobile 2003. Da selger jeg min 7070 !! Og til de av dere som er så heldige å ha verdens beste mobiltelefon/SmartPhone....ta en titt på www.coolsmartphone.com der er det MYE nyttige tips. Bl.a får du veiledning hvordan du kan lagre ringetonene på SD-kortet, hvordan du kan lagre alle sms'er og e-poster på SD-kortet, og ellers hvordan du kan tweake den til fingerspissene.

:woot:

Lenke til kommentar
Qtek 707 er den eneste Mobilen i dag som støtter wav i alle varslingformer (Ring, alarm, påminnelser, sms osv).

 

Feil. P800 kan også bruke .wav filer i alle varslingsformer.

 

Og bare for å strø salt i såret, den har overlegen lydkvalitet sammenlignet med rubbel og bit av mobiler/Smartphones på det norske markedet.

 

Feil igjen. P800 har langt bedre lyd kvalitet, og støtter dessuten lyd formatet Ogg Vorbis som gir mye bedre lyd kvalitet enn MP3 (eller samme kvalitet med halve fil størrelsen).

 

Og til de av dere som er så heldige å ha verdens beste mobiltelefon/SmartPhone

 

Den tittelen er allerede gitt til P800 - og rettmessig så.

 

P800 har sterkere prosessor, nesten dobbelt så stor skjerm (trykk følsom/touch sensitive), og det viktigste av alt; den har et skikkelig operativ system.

 

Window$ på PC'en er ille nok, men i mange tilfeller uheldigvis en nødvendighet. Men Ikke fa*n om noen skal få meg til å bruke den ustabile M$ driten på telefon/PDA'en!

 

:woot:

Lenke til kommentar
Qtek 707 er den eneste Mobilen i dag som støtter wav i alle varslingformer (Ring, alarm, påminnelser, sms osv).

 

Feil. P800 kan også bruke .wav filer i alle varslingsformer.

 

Og bare for å strø salt i såret, den har overlegen lydkvalitet sammenlignet med rubbel og bit av mobiler/Smartphones på det norske markedet.

 

Feil igjen. P800 har langt bedre lyd kvalitet, og støtter dessuten lyd formatet Ogg Vorbis som gir mye bedre lyd kvalitet enn MP3 (eller samme kvalitet med halve fil størrelsen).

 

Og til de av dere som er så heldige å ha verdens beste mobiltelefon/SmartPhone

 

Den tittelen er allerede gitt til P800 - og rettmessig så.

 

P800 har sterkere prosessor, nesten dobbelt så stor skjerm (trykk følsom/touch sensitive), og det viktigste av alt; den har et skikkelig operativ system.

 

Window$ på PC'en er ille nok, men i mange tilfeller uheldigvis en nødvendighet. Men Ikke fa*n om noen skal få meg til å bruke den ustabile M$ driten på telefon/PDA'en!

 

:woot:

 

Uffda....jaja...det er jo din mening og den har du selvfølgelig rett til å ha....stakkars....

Lenke til kommentar
Qtek 707 er den eneste Mobilen i dag som støtter wav i alle varslingformer (Ring, alarm, påminnelser, sms osv).

 

Feil. P800 kan også bruke .wav filer i alle varslingsformer.

 

Og bare for å strø salt i såret, den har overlegen lydkvalitet sammenlignet med rubbel og bit av mobiler/Smartphones på det norske markedet.

 

Feil igjen. P800 har langt bedre lyd kvalitet, og støtter dessuten lyd formatet Ogg Vorbis som gir mye bedre lyd kvalitet enn MP3 (eller samme kvalitet med halve fil størrelsen).

 

Og til de av dere som er så heldige å ha verdens beste mobiltelefon/SmartPhone

 

Den tittelen er allerede gitt til P800 - og rettmessig så.

 

P800 har sterkere prosessor, nesten dobbelt så stor skjerm (trykk følsom/touch sensitive), og det viktigste av alt; den har et skikkelig operativ system.

 

Window$ på PC'en er ille nok, men i mange tilfeller uheldigvis en nødvendighet. Men Ikke fa*n om noen skal få meg til å bruke den ustabile M$ driten på telefon/PDA'en!

 

:woot:

 

Uffda....jaja...det er jo din mening og den har du selvfølgelig rett til å ha....stakkars....

 

 

 

Virkelig voksent svar du kom med der...er nok ikke bare hans mening, men fakta...

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på én ting jeg. Hvorfor forlater Motorola Symbian til fordel for Microsoft når de nå lanserer sin nye modell MPX200 ? Hvorfor selger de sin eierandel i Symbian til Nokia ? Fordi Symbian er slik en glimrende plattform for SmartPhones ? Sikkert !

 

Det forklarer jo fortsatt ikke det voksne svaret ditt. Men Veslemjuk har vel tilbudt mere penger. Men det forklarer fortsatt ikke påstandene dine, som fortsatt ikke er riktige. Jeg sier heller ikke at Symbian er bedre enn Veslemjuk, men det var ikke det diskusjonen gikk ut på her heller.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på én ting jeg. Hvorfor forlater Motorola Symbian til fordel for Microsoft når de nå lanserer sin nye modell MPX200 ? Hvorfor selger de sin eierandel i Symbian til Nokia ? Fordi Symbian er slik en glimrende plattform for SmartPhones ? Sikkert !

 

Det forklarer jo fortsatt ikke det voksne svaret ditt. Men Veslemjuk har vel tilbudt mere penger. Men det forklarer fortsatt ikke påstandene dine, som fortsatt ikke er riktige. Jeg sier heller ikke at Symbian er bedre enn Veslemjuk, men det var ikke det diskusjonen gikk ut på her heller.

 

Auda....beklager at jeg har tråkket noen på tærne her inne. Er tydelig at en del av deltakerne i forumet tar seg nær av synsing her inne (min er større enn din...og finere...og mye dyrere...). Ironi er no dritt....enda verre er det med misforstått ironi.

 

Veslemjuk, som du den voksne personen du er kaller Microsoft, har ikke tilbudt Motorola noen ting for å forlate samarbeidet med Symbian. Dersom du hadde lest litt nyheter på nettet hadde du fått med deg at Motorola's 3G sjef John Toad har uttalt "We love any OS equally much", hvilket man kan tolke dithen at de ikke forkaster Symbian som plattform på fremtidige modeller. Snarere tvert i mot, men grunnen til at de nå forlater Symbian er den sterke posisjonen Nokia har hatt, og ikke minst har nå etter salget. Motorola vil derfor stå helt fritt i valg av OS fra modell til modell, uten å være bundet av Nokia som etter salget er den overlegent største aktøren og eier nesten halvparten av alle aksjene i Symbian med Psion på 2. plass. Psion var forøvrig også med og kjøpte aksjeposten til Motorola. Og ærlig talt, skal man selge aksjer selger man vel til den høyste budgiver ?

 

Kom gjerne med innlegg til denne debatten, jeg gidder ikke engasjere meg mer. Til de av dere som tror dere har verdens beste telefon i P800.....Hvor manger farger støtter skjermen på den ? 4096 var det ? Joda, den er sikkert mye bedre enn Qtek sin TFT (Transreflektive) skjerm med 65.000 farger...Gratulerer !

Lenke til kommentar

Kan ikke si du har tråkket meg på tærne her inne, men du fortsetter jo bare å spore av temaet hele tiden. Det jeg poengterte var at du ikke er voksen nok til å inrømme at du har tatt feil, og isteden må rakke ned på andre. Og jeg synes det er en meget lite voksen måte å gjøre ting på. Du sprorer også hele tiden av med å sammenligne P800 og Qtek telefonen, hvorfor det? Virker som om du prøver febrilsk å finne ting som er bedre på Qtek`en enn P800`en bare for å ro deg vekk fra de fakta som er lagt frem. BTW: Hvor mye koster bluetooth kort til Qtek`en, for den har vel ikke innebygd bluetooth, har den vel?

Uansett så gidder jeg ikke diskutere dette noe mer, spesielt ikke med folk som ikke kan inrømme at de har tatt feil.

 

Ha en videre god kveld :D

Lenke til kommentar
Til de av dere som tror dere har verdens beste telefon i P800.....Hvor manger farger støtter skjermen på den ? 4096 var det ? Joda, den er sikkert mye bedre enn Qtek sin TFT (Transreflektive) skjerm med 65.000 farger...Gratulerer !

 

P800 har også skjerm av typen TFT. Antall farger er ikke nødvendigvis avgjørende for kvaliteten på skjermen. Men jeg skal gjerne innrømme at M$ telefonen din har noe bedre farge gjengivelse og "klarhet" enn P800. P800 har flere lag over selve skjermen, bl.a et lag for å gjøre skjermen trykk følsom - noe som selvfølgelig gjør klarheten noe dårligere enn en skjerm som ikke er trykk følsom.

 

Men den viktigste faktoren å ta i betraktning her er batteri tid. Størrelsen, og jo flere farger en skjerm må produsere har en kraftig innvirkning på batteri levetiden.

 

Og som du nevnte, Motorola har IKKE trukket seg ut av Symbian, bare solgt sine aksjer, de er fortsatt en "Symbian Licensee". Motorola er rettogslett bare ei ho*e som hopper fra den ene platformen til den andre. De har vært innom både Linux, M$, Symbian og en form basert på Java.

Jeg kan ikke understreke nok at Nokia er IKKE Symbian. Symbian er et eget firma med Nokia, Sony Ericsson, Psion, Siemens og Panasonic som partnere. Det eneste Nokia eier er "interfacen"; Series 60 som er brukt i 7650, 3650, 6600, N-Gage og SX1.

 

Interfacen i P800 (UIQ) er også fra et eget/utenomstående firma som rett og slett heter "UIQ" (www.uiq.com), og har absolutt ingenting med Nokia å gjøre.

 

Symbian baserte produkter utgjør i dag noe sånt som 80-90% av hele "smartphone" markedet, og M$ smartphone utgjør ikke mer enn stakkarslige 5-6%. Beklager at jeg ikke husker de eksagte tallene akkurat nå, men vil også påpeke at rundt 30-35 Symbian baserte produkter er planlagt innen et års tid. Har M$ en sjanse mot Symbian tror du? - I think NOT!

 

:woot:

 

PS: I tilfelle du ikke visste det er Symbian en videreutvikling av operativ systemet Epoc (brukt i de fleste Psion maskiner). Så Symbian er altså ikke noe "begynner" OS, men basert på Epoc - som i mange kretser er kjent for å være det beste 'håndholdte' operativ systemet EVER. :)

 

PPS: En annen ting som gjør P800 langt bedre enn QTEK er nettleseren Opera som er langt langt raskere og bedre enn Internet Explorer.

Lenke til kommentar

Å slenge drit om microsoft pga det er microsoft er barnslig. Hvilket operativsystem er det dere bruker? Jo det er windows... edit: (hos de aller fleste av dere) Og ikke nekt for at MS Windows er bra, det er bare latterlig.

 

En ting er uansett sikkert, og det er at Symbian og Microsoft knuser all motstand på mobilmarkedet.

 

Det er helt korrekt. Qtek 707 er den eneste Mobilen i dag som støtter wav i alle varslingformer (Ring, alarm, påminnelser, sms osv).

 

Med ekstraprogramvare skal ikke det være noe problem å få til på symbian telefonene til Nokia (ring og SMS er det innebygget støtte for).

Lenke til kommentar
Og ikke nekt for at MS Windows er bra, det er bare latterlig.

 

:lol:

 

Det mest latterlige her er påstanden din.

 

En ting er uansett sikkert, og det er at Symbian og Microsoft knuser all motstand på mobilmarkedet.

 

Det som er sikkert er at Symbian baserte produkter regjerer smartphone markedet helt overlegent. M$ har ingenting på dette markedet å gjøre, men jeg trenger ikke å gå mer inn på dette, salgstallene taler for seg selv.

Lenke til kommentar
Og ikke nekt for at MS Windows er bra, det er bare latterlig.

 

Det mest latterlige her er påstanden din.

 

Kan du utdype den litt nærmere? Hvis du er en linux bruker, så mener du sikkert at linux er bedre. Det er selvsagt helt greit. Linux kan være bedre enn Windows, men du kan ikke ærlig mene at Microsoft lager dårlig programvare. Det er ikke helt tilfeldig at MS Windows er installert på "skremmende" mange PC'er.

 

Redigerte forøvrig innlegget mitt (la på en parantes).

 

 

Jeg sa ikke at Microsoft er stor på mobilmarkedet, men jeg sa at OS'et er bra. Eller mener du at Nokia, Siemens etc. sine spinkle operativsystemer uten støtte for installering av programmer er bedre? (java kan ikke sammenlignes).

Lenke til kommentar

Kan du utdype den litt nærmere? Hvis du er en linux bruker, så mener du sikkert at linux er bedre. Det er selvsagt helt greit. Linux kan være bedre enn Windows, men du kan ikke ærlig mene at Microsoft lager dårlig programvare. Det er ikke helt tilfeldig at MS Windows er installert på "skremmende" mange PC'er.

 

Jeg kan mene hva jeg vil. Og ja, min mening er at de fleste programmererne hos M$ er ubrukelige. Og ja, jeg mener Windows, med alle årene de har hatt til å utbedre/forbedre det, fremdeles er ustablilt, usikkert og "bloated", selv XP. Grunnen til at Windows er så utbredt er rett og slett "the power of the almighty buck" ($). Men nå går vi enda lenger off topic her..

 

 

Eller mener du at Nokia, Siemens etc. sine spinkle operativsystemer uten støtte for installering av programmer er bedre? (java kan ikke sammenlignes).

 

Hva er det du snakker om? Vi diskuterer "smart/PDA phones" her, ikke simple 'vanlige' mobil telefoner. 'Vanlige' mobiler har ikke et åpent operativ system som Symbian, M$, Palm, Linux etc. Du kan ikke sammenligne 'smatrphones' med vanlige mobil telefoner.

 

Her kommer en oppramsing av de eneste telefonene på det norske markedet i dag som har et 'ordentlig', åpent Operativ System. Disse produktene er populært kalt; "Smartphones" (mobil/PDA hybrider):

 

- De eneste Symbian baserte telefonene på det norske markedet i dag er: Nokia 9210(i), 7650, 3650 og Sony Ericsson P800. (Regner ikke med Ericsson R380 siden den brukte en veldig forenklet utgave av Symbian/Epoc).

 

- De eneste M$ Smartphone 2002/Pocket PC 2002 Phone Edition baserte telefonene på det norske markedet i dag er: QTEK 7070 og QTEK 1010.

 

- De eneste Palm OS baserte telefonene på det norske markedet i dag er: Palm Tungsten W, HS Treo 270 og HS Treo 180g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...