Gå til innhold

Mye for pengene?


Anbefalte innlegg

Bruksområde:

surfing, streame sport og film, lett spill, lett fotoredigering.

 

Vil dere i det hele tatt anbefale noen av disse, i såfall hvem av de. Er dette gode kjøp, eller får en mye mer for pengene om en venter til nyttårsslaget.

 

Føler spesielt at en får mye for pengen med tanke på den fra netonet...?

 

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/asus-a55a-sx442h/177188.3003/

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761536#extra

 

 

Eller kan en putte i 4 gig ram til i den fra mpx og vil den da være et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to ville jeg klart valgt den fra mpx. På rendering av prosjekter i photoshop eller av film, vil netonnet sin være en noe bedre grunnet 4 kjerner, og slik programvare typisk utnytter dette spesielt godt, men dersom dette kun skal gjøres i et begrenset omfang tror jeg heller du vil nyte godt av det kraftigere skjermkortet i den fra mpx. Ellers vil de virke identiske ytelsesmessig hva normal bruk angår, alt du nevner vil går like lett/greit på begge, bortsett fra spilling.

 

Ved spilling vil definitivt mpx sin levere et bedre resultat (gt635m er vel egentlig det samme som gt555m, bare klokket litt opp), og ved normal bruk vil de oppleves identisk.

 

Ville kjøpt med en ekstra minnebrikke som du nevner og gjerne en ssd disk dersom budsjettet ditt tillater det. Sistnevnte vil du absolutt legge merke til!

Lenke til kommentar

Takk for hjelp!

 

Har selv satt i sammen en stasjonær pc, men aldri klådd på en bærbar. Er det en ganske "overkommelig" jobb å bytte hardisk og sette i mer ram?

 

Har windows 7 pro, om jeg ikke liker Windows 8, så kan jeg bare ta en full innstallasjon av 7 pro?

 

Siste spm i denne omgang. Om en ser bort i fra spilledelen, vil da maskinen fra mpx fremdeles være et bedre kjøp?

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp:-)

Du sier "og tja kommrr ann på", ikke lett for deg å si noe konkret, det skjønner jeg godt:-) Men om du skal driste deg utpå, hehe, er da da typisk ved filmredigering den andre blir mye bedre, eller er den jevnt over noe bedre på alt untatt grafikk/spill-delen?

Beklager at jeg ikke gir meg, hehe:-)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker etter vil jeg ikke komme til å spille mye på denne maskinen, da jeg har stasjonær til det. Men kommer derimot til å se en del filmer, laste ned ting og tang samtidig som jeg bruker andre programmer. Jeg har et eget videokamera, og når jeg har spilt av filmer fra dette på min gamle pc hakket det en del. Dette ble fortalt at var pga dårlig skjermkort. Vil skjermkortet på den fra netonnett være bra nok for å unngå slike ting?

 

Ser prisen har falt noen hundrelapper fra igår også.... :)

 

En ny vurdering av anbefaling etter spilling er luket vekk, i såfall veldig lett spill ala skihopp på 123spill ol.

Endret av d90
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt den fra mpx, da den er så mye bedre, og koster mindre ;)

Siden du også kun driver med "lett fotoredigering" er det ikke noe poeng med i7

GPUen i den andre er også såpass kraftig at du kan dra en del spill på lave settings uten lagg, hvis det noen gang skal bli interessant ;) og den veier ikke en gang noe særlig mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...