Gå til innhold

Flytte GPT disk til SSD


Taxman

Anbefalte innlegg

Strengt tatt ikke et isolert w8 problem, men det dukket opp når jeg shoppet w8 laptop til samboer, så da ender det her.

 

Jeg kjøpte en bra laptop og en ssd som jeg skulle smekke inn for å gi en grei julepresang i år. SSD kom etter laptop'en så jeg begynte å installere office og mye andre programer (vpn til jobb, fagprogrammer etc). Da ssd kom, levde jeg i troen at jeg bare kune clone over harddisken til ssd - men Acronis støtter ikke GPT disk. Hvorfor i p. er disken formatert slik? Jeg har ikke tenkt å kjøpe 2013 versjonen av Acronis true image bare for å se om den klarer det, og jeg ønsker ikke clean install pga alt arbeidet jeg har lagt ned i å installere/customize pc'en til henne.

 

Så mitt spm - Finnes det en enkel måte å få en GPT disk over til ssd eller er jeg fucked?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2010 versjonen - har ikke hatt behov for å svi av nye 29 euro pga den fungert til mitt bruk, fram til nå..

 

Tenkte feks å bruke windows sin backup. Ta en ren install på pc og så kjøre tilbake windows backup - men er usikker på hvordan en acer "oem" pc sin key vil fungere dersom jeg bruker annen w8 install enn den som ligger i restre partitionen.

Lenke til kommentar

Kikket på EaseToDo , og det så lovende ut. Så tikket en reklameepost fra acronis i inboksen min, og jeg fikk oppgradert for ca 150 kr.. Tid er penger, så da var det å finne fram kreditkortet. Fikk ATI + plus pack for 19.95 euro og det er jo et "scoop" pga restore to different hardware (har benyttet denne tidligere og fungerer knall).

 

Så da anser jeg saken som løst - eneste jeg må gjøre nå er å demontere halve laptopen for å finne disken. Det er ulempen med disse nye tynne pc'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...