Gå til innhold

Nettkafè i oslo for gamere, vennegjenger og bursdagsselskap


Anbefalte innlegg

Finnes det noen form for nettcafè i oslo der man kan spille nye og gamle dataspill? Jeg tenker da på at man leier en eller flere pcer med ferdig installerte spill og bruker disse til spilling.

 

Hvis ikke, er det marked for det?

 

Mitt forslag:

Kveld/døgn leie av lokaler, 10-20 datamaskiner og spill. Kundene leiere da hele lokalet og alle maskinene samtidig over en fast bestemt periode. Typisk vil være en ettermiddag/kveld. Mulighet til å leie over en lengre periode om ønskelig. Barn og ungdomsbursdager, vennegjenger eller spillturneringer.

 

Et enkelt, men kult lokale med 10-20 ferdige oppsatte pcer og spill. Lounge område med tv og hjemmekino. Kjøkken eller enkel bevertning.

 

Hvor mye ville du vært villig til å betale for en kveld/flere døgn med intensiv gaming med alle kompisene dine sittende i samme rom?

 

Kom gjerne med innspill og ideer til noe som kan bli oslos kuleste gaming opplevelse

Endret av Tim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen form for nettcafè i oslo der man kan spille nye og gamle dataspill? Jeg tenker da på at man leier en eller flere pcer med ferdig installerte spill og bruker disse til spilling.

 

Hvis ikke, er det marked for det?

 

Mitt forslag:

Kveld/døgn leie av lokaler, 10-20 datamaskiner og spill. Kundene leiere da hele lokalet og alle maskinene samtidig over en fast bestemt periode. Typisk vil være en ettermiddag/kveld. Mulighet til å leie over en lengre periode om ønskelig. Barn og ungdomsbursdager, vennegjenger eller spillturneringer.

 

Et enkelt, men kult lokale med 10-20 ferdige oppsatte pcer og spill. Lounge område med tv og hjemmekino. Kjøkken eller enkel bevertning.

 

Hvor mye ville du vært villig til å betale for en kveld/flere døgn med intensiv gaming med alle kompisene dine sittende i samme rom?

 

Kom gjerne med innspill og ideer til noe som kan bli oslos kuleste gaming opplevelse

 

Det har jo vært opptil flere slike plasser, med de fleste har gått konkurs grunnet høye utgifter ikke svarer med inntektene.. Er begrenset hva en ungdom har råd å betale for å sitte å spille. For det første må det ligge sentralt, det betyr høye leieutgifter. Du trenger high-end pcer som må oppdateres regelmessig for å kunne kjøre nye spill med anstendig grafikk.

 

Kjenner en person som drev med dette midt i byen, han ble ikke akkurat rik på dette prosjektet. Han var så heldig å få solgt dette til en klan av et slag, men til og med det tapte han på. Alt i alt var det tap, det var til tider ganske mange folk innom. Men grunnet husleie, internett, pc-komponenter og innleie av 2-3 personer så ble det et stygt tap

Lenke til kommentar

Ja, husker det var store ting her i Bergen rundt Red Alert / Quake 2 / Jedi knight-tider (1996-1998), da var det tre store nettcaféer i drift samtidig. Det var vel perioden like før bredbånd erstattet ISDN, og ikke alle hadde mulighet til å spille over nett hjemme. Selv var jeg rundt 17-18 år på den tiden, og hadde ikke råd til den mest sinnsyke PC-en, så noe av trekkplasteret var nye spill på god hardware.

 

Tror ikke det er noe profitt i dette nå om dagen. Alle har bredbånd, og alle som er noenlunde interessert i spill har en relativt heftig PC / konsoll. Man skal selvfølgelig ikke kimse av det sosiale, men jeg tror ikke den kundegruppen kommer til å holde en bedrift i live. Det skal også være sagt at gode PC-komponenter, spill og bredbånd er vesentlig billigere nå enn det var for 10-15 år siden.

Lenke til kommentar

Forskjellen fra en vanlig netcafè og det jeg har i tankene er tilgangen og åpningstidene. Jeg ønsker primært at det er en samlet gjeng som leier alle, eller noen av maskinene en hel kveld. De spiller, snakker og koser seg til leieperioden er over.

 

Klientellet jeg ser for meg kan fore eksempel være:

Bursdagsfeiringer for gutter 12år+

Eldre vennegjenger som har lyst på en morsom kveld med LAN uten at de må ordne alt som skal til for å gjennomføre dette selv.

Bedrifter og events

 

Jeg hadde tenkt til å finne et forholdsvis sentralt, men rimelig lokale i oslo sentum. Gjerne i området rundt majorstuen der det er enkel tilgang via kollektiv tilbudene i byen. Lokalene bør ha tilgang til wc, kjøkken og en spiseplass.

 

Utover PC utleie kan man jo enkelt også tilby Bil-simulatorer, storskjermer for xbox, PS3, film etc.

 

Dersom maskinene kjøpes inn kan de også enkelt leies ut til privatpersoner som ønsker å leie en spillmaskin i flere dager, måneder eller år. Her er også levering og returnering en tjeneste man kan ta betalt for eller inkludere i prisen alt etter kundens ønske.

Endret av Tim
Lenke til kommentar

Forskjellen fra en vanlig netcafè og det jeg har i tankene er tilgangen og åpningstidene. Jeg ønsker primært at det er en samlet gjeng som leier alle, eller noen av maskinene en hel kveld. De spiller, snakker og koser seg til leieperioden er over.

 

Klientellet jeg ser for meg kan fore eksempel være:

Bursdagsfeiringer for gutter 12år+

Eldre vennegjenger som har lyst på en morsom kveld med LAN uten at de må ordne alt som skal til for å gjennomføre dette selv.

Bedrifter og events

 

Jeg hadde tenkt til å finne et forholdsvis sentralt, men rimelig lokale i oslo sentum. Gjerne i området rundt majorstuen der det er enkel tilgang via kollektiv tilbudene i byen. Lokalene bør ha tilgang til wc, kjøkken og en spiseplass.

 

Utover PC utleie kan man jo enkelt også tilby Bil-simulatorer, storskjermer for xbox, PS3, film etc.

 

Dersom maskinene kjøpes inn kan de også enkelt leies ut til privatpersoner som ønsker å leie en spillmaskin i flere dager, måneder eller år. Her er også levering og returnering en tjeneste man kan ta betalt for eller inkludere i prisen alt etter kundens ønske.

 

Det fantes vell en sånn plass ved t-banestasjonen på majorstua...? Det finnes ingenting som heter rimelig lokaler sentralt i oslo, du klarer ikke å få det til å gå rundt hvis du ikke har det fullbooket hele tiden. Norge har blitt for rike til at sånt er lønnsomt nå, alle som har interesse for sånt eier som regel det de trenger selv.

Du må jo fort ut med 5-9000,- per pc, det skal jo tjenes inn + at du har løpende utgifter som også må betales..

 

Og utleie av spillmaskin? Der blir du sikkert utkonkurrert i pris av thorn, deal, ol..

Lenke til kommentar

Det fantes vell en sånn plass ved t-banestasjonen på majorstua...? Det finnes ingenting som heter rimelig lokaler sentralt i oslo, du klarer ikke å få det til å gå rundt hvis du ikke har det fullbooket hele tiden. Norge har blitt for rike til at sånt er lønnsomt nå, alle som har interesse for sånt eier som regel det de trenger selv.

 

Stemmer, kjenner han som drev det, og jobbet litt der for han. Og det er ikke noe penger å hente.

Kun stress :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er marked for LANparty-utleie egentlig. Det appellerer vel bare til en snever aldersgruppe som ikke har mye penger å bruke. Det nærmeste jeg kommer på som kombinerer gaming og sosialt uteliv er Tilt, som har masse flipperspill og arcade-maskiner. Men det tror jeg egentlig bare er for folk over 23 år, og som har råd til å kjøpe dyr (og god) øl.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg, som andre har nevnt, at det vil være vanskelig å få noe slikt til å gå rundt.

Da ser jeg større potensiale i en mer ordinær café rettet mot gamere. Et sted hvor det går an å sette seg ned for å spille på alt ifra eldre maskiner typen NES, til PS3, samtidig som det går an å ta seg en kaffe, øl, og matbit.

 

Det er vel allerede enkelte steder hvor det arrangeres starcraft kvelder o.l., og sikkert også steder som har noen arcademaskiner o.l. Men jeg tenker mer på et sted rettet direkte mot spillkulturen, hvor det alltid går an å sette seg ned for å spille(eller se på andre spille), treffe andre gamere, eller ta med seg venner til en mimrestund med SNES, eller en Fifa turnering. Et sted som har et bredt utvalg nye og gamle maskiner, konsoller, og eventuelt arcademaskiner.

Lenke til kommentar

Hardt arbeid og stress er selvfølgelig en hovedingrediens til en positiv bunnlinje. Dersom ideen var "fantastisk" ville det allerede vært stor konkurranse i markedet, så det er klart at her blir det forholdsvis små marginer. Dersom man ikke ønsker å jobbe mere enn 7,5 timer, 5 dager i uken, så får man nøye seg med et liv som en normalt lønnet arbeider.

 

Jeg har funnet passende lokaler til en ålreit pris. Med et par dugnadsdager og snille venner så blir det fort vei i vellingen skal man se!

 

Det er fint å få andres synspunkt og ideer som fort kan bli tatt med i forretningsplanen. Kanskje kommer prosjektet aldri lenger enn på arket, men det er uansett spennene å jobbe med.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er marked for LANparty-utleie egentlig. Det appellerer vel bare til en snever aldersgruppe som ikke har mye penger å bruke. Det nærmeste jeg kommer på som kombinerer gaming og sosialt uteliv er Tilt, som har masse flipperspill og arcade-maskiner. Men det tror jeg egentlig bare er for folk over 23 år, og som har råd til å kjøpe dyr (og god) øl.

 

Tilt er et perfekt eksempel på latskap. Ta en titt på http://www.tiltoslo.no. Hjemmesidene deres er fortsatt ikke i drift. Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...