Gå til innhold

[Løst] Gud finnes ikke


Anbefalte innlegg

 

Ifølge en ateist er det slik:

A: Det finnes ikke en gud!

B: DET FINNES IKKE EN GUD!

C: Det finnes fremdeles ingen gud.

 

Det er som om en tar det som et fakta fordi en ikke får det mellom fingrene.

 

God kveld, forresten Maxi. :)

Selvfølgelig ikke. Det kan godt være at det er en gud, det vet vi jo selvfølgelig like lite om som religiøse, det ateismen sier er at vi ikke godtar de religiøses påstander pr i dag, da det ikke finnes noen ting å henge den troen på.

 

Ellers må jeg vel innrømme at jeg har minst tro på den jødiske versjonen med alle dens utskudd og kopier... For så dum som den guden fremstilles går det rett og slett ikke an for en gud å være, så jeg er litt delt her. Det kan godt være en gud der ute, men det er definitivt ikke det monsteret som er den jødiske krigsguden som jøder/kristne/muslimer tror på! Det er jeg helt sikker på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ifølge en ateist er det slik:

A: Det finnes ikke en gud!

B: DET FINNES IKKE EN GUD!

C: Det finnes fremdeles ingen gud.

 

Det er som om en tar det som et fakta fordi en ikke får det mellom fingrene.

 

God kveld, forresten Maxi. :)

Joda, sant det. Men så har du den omvendte versjonen som en av fanatikerne her på forumet (uten å nevne nick) messer om hele tida, og som aaaldri kan se andre muligheter enn at det ER en gud her...hehe.

 

God kveld, ja. Lenge siden. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Joda, sant det. Men så har du den omvendte versjonen som en av fanatikerne her på forumet (uten å nevne nick) messer om hele tida, og som aaaldri kan se andre muligheter enn at det ER en gud her...hehe.

 

God kveld, ja. Lenge siden. :)

 

Ganske sikker på jeg vet hvem du mener..

 

Nei, men jeg tror det finnes en gud, men at gud er slik vi tror, det er et godt spørsmål. Ateistene kan gjerne påpeke at gud ikke finnes, men så får vi se.

 

Det er det absolutt. ;)

 

Selvfølgelig ikke. Det kan godt være at det er en gud, det vet vi jo selvfølgelig like lite om som religiøse, det ateismen sier er at vi ikke godtar de religiøses påstander pr i dag, da det ikke finnes noen ting å henge den troen på.

 

Ellers må jeg vel innrømme at jeg har minst tro på den jødiske versjonen med alle dens utskudd og kopier... For så dum som den guden fremstilles går det rett og slett ikke an for en gud å være, så jeg er litt delt her. Det kan godt være en gud der ute, men det er definitivt ikke det monsteret som er den jødiske krigsguden som jøder/kristne/muslimer tror på! Det er jeg helt sikker på :)

 

Hvorfor være så arrogant om det da? Jeg har alltid synes Ateister er veldig arrogante i troen om at det ikke finnes en gud. Greit, dere skal gjerne få mene det, men hvorfor være så arrogant (ikke for å generalisere, bare noe jeg oppfatter ofc)..?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg mener ordet Gud, assosiasjonene til bibelen og en fysisk person ødelegger troverdigheten sin.

 

Vi lever alle på en rund planet midt i et verdensrom - alt er mulig. På denne planeten er alt fra naturens utgangspunkt i perfekt balanse. Det er så uendelig mange ting som må klaffe for at liv skal kunne være mulig, men det er tydeligvis tilfeldigheter som alt annet. Denne skyhøye intellekten som skaper alt perfect imperfection, hva viser det? Hvordan alt spirer mot å blomstre for å få ut sitt største potensialet. Måten alt er bygd opp av kontraster og sykluser. Fødsel - død, sint - glad, rik - fattig, og evige nyanser i mellom. Det er det samme om noe kan bli vitenskapelig utregnet, for livet og verden svarer på den måten du tolker på. Vi skaper vår egen realitet, og er en del av denne helhetlige, større kraft.

 

Anbefaler alle å studere påvirkning nærmere, og ha det i hodet for å legge merke til det fremover i livet sitt. Snakker da om påvirkning på alle plan og hvordan det påvirker å være påvirket, både om bibeltro og ateisme, fordi sannheten kan på en måte føles av deg selv. Tanker forstyrrer bare hodet ditt og oppfatningen av virkeligheten, som ikke får deg til å være i The Present grunnet f.eks. såre tanker om fortid, eller bekymrende tanker om fremtiden. Vi tillater oss aldri å leve i nåtiden og føle. Dette krever selvfølgelig øvelse, men øvelse gjør mester. Det er en grunn til at buddhister og folk som mediterer holder på. Tror virkelig spiritualisme er neste steg i evolusjonen, nå som mennesket har blitt "smarte" nok til å utrydde seg selv. For i denne tilstanden er vi alle kjærlige og varme, tro meg. Dette er sannheter en kan føle selv, ta deg brydderiet. Du er på en reise for å lære og utvikle deg.

 

Hvordan er det mulig å være helt ubevisst, altså død? Fra vårt perspektiv på jorden går alt i sykluser, frem og tilbake. Som en torus rundt alt levende, interessant. Vi er aldri helt ubevisste når vi lever, og en energi kan aldri dø ut, bare bytte form. Vi vet det finnes lover i universet, og hvorfor skal det ikke finnes noen utenfor vår fatteevne. Eller hva med DMT som produseres naturlig i alt levende? Verdens sterkeste hallusinogen (tryptamin), som ingen bruker som et rusmiddel grunnet effekten. For dyp innsikt om livet og neste stopp, en sensasjon av sannhet og avansert oppbyggelse. Shamanene har brukt denne i alle år, og ikke uten grunn. De mener blant annet denne effekten fikk de til å forstå alt av planter i regnskogen. Vi har faktisk et tredje øye alle sammen

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

 

Hvorfor være så arrogant om det da? Jeg har alltid synes Ateister er veldig arrogante i troen om at det ikke finnes en gud. Greit, dere skal gjerne få mene det, men hvorfor være så arrogant (ikke for å generalisere, bare noe jeg oppfatter ofc)..?

 

Er jeg arrogant fordi jeg ikke finner påstandene om noen guder gode nok til å tro dem? Eller er jeg arrogant fordi jeg finner den jødiske krigsguden grusom og dum i følge påstandene til både jøder, kristne og muslimer og derfor mer eller mindre står på at den guden er oppfunnet av brutale bronsealdermenn uten rot i noen gud?

Lenke til kommentar

Ganske sikker på jeg vet hvem du mener..

 

Nei, men jeg tror det finnes en gud, men at gud er slik vi tror, det er et godt spørsmål. Ateistene kan gjerne påpeke at gud ikke finnes, men så får vi se.

 

Det er det absolutt. ;)

Regna med at du skjønte det..hehe.

 

Det er mer mellom himmel og jord vi ikke skjønner, men mye av det som står i bibelen blir dessverre litt for eventyraktig for min del...og går mot fysikken lover. Og for meg blir da bibelen lite troverdig. :)

Men mennesker er jo forskjellig. Vi tror på hvert vårt. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor si at Gud ikke finnes? Når personer som ikke har litt peiling på temaet Kristendommen og Gud så kommer dem og sier at Gud ikke finnes. Hvorfor heller ikke si at kanskje Gud fins. For vi som er Kristne, vi har en grunn for at vi sier at Gud finnes, tror dere vi sier det bare fordi det er gøy? Nei. Det er en grunn.

 

Folk blir ikke sterkt religiøse for gøy men det har en sammenheng med kunnskap. Desto mindre kunnskap, desto mer religion og overtro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...