Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcn vil ikke slå seg på!


Anbefalte innlegg

hei. pcn min slått seg av bare sånn plutselig. jeg prøvde å slå den på igjen men den villa ikke slå seg på. jeg hadde 80% batteri da den slå seg av. har også prøvd å sett inn andre lader og slå den på, men det fungerer ikke. hva er årsaken? og vis noe som må byttes, hva er det som skal byttes a?

 

takk for særr svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Prøv å ta ut batteriet, Sett inn strømkabelen og start maskinen uten batteri.

Når du har startet maskinen opp skru av på vanlig måte i Windows og sett inn batteriet.

Dette var et vanlig problem med HP maskiner for noen år tilbake. Det var en "glitch" i BIOS som utløste dette men fiksen var som beskrevet over og når alt er i orden oppgradere bios.

 

Nå vet jeg ikke om dette vil hjelpe på din maskin men skader ikke å prøve ;) Håper det løser seg.

Om ikke så gjerne beskriv feilen ytterligere.

Lenke til kommentar

Har du mistet PC-en i golvet? Ingen lys som lyser? Kan være hovedkortet som har tatt dagen. Ta kontakt med forhandler, importør eller produsenten.

nei ingen lys. prøvd det med batterie men fungerer heller ikke... har heller ikke mistet den i golvet.

 

så du trur det er hovedkortet som må byttes? har ikke strømforsyning noe med saken å gjøre?

har lite peiling på data osv som sagt

Lenke til kommentar

OK, kan du forklare situasjonen litt nærmere? Er PC'en helt dau? Eller får du en feilmelding?

Forklarer du situasjonen litt bedre blir det lettere å hjelpe deg.

 

Hjertelig Trololo

 

-Fandens Oldemor

 

den er helt dø ser det ut som. den slår seg ikke på. så ja det er jo vell alt jeg kan si eller?

Lenke til kommentar

den er helt dø ser det ut som. den slår seg ikke på. så ja det er jo vell alt jeg kan si eller?

 

Jeg tror det er noen strømgreier på hovedkortet som er ødelagt, i og med at PC'en din hadde 80% batteri da den slo seg av, og at du har prøvd forskjellige ladere.

 

For å være ærlig tror jeg PC'en har tatt kvelden.

 

Hjertelig Trololo

 

-Fandens Oldemor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...