Gå til innhold

Programvare for utrapportering av filer i en organisasjon


andrevr

Anbefalte innlegg

Sikker på det finnes mange løsninger som fikser mitt problem, derfor spør jeg her.

 

På månedlig basis sender jeg en god del ulike dokumenter (på epost) til ulike ledere i organisasjonen hvor jeg jobber. Det blir mange ulike filer, mailer osv. Den ideelle situasjonen hadde vært som følger:

  • et opplegg hvor jeg som administrator kan legge ut alle filene, lagt til ulike brukere (hvor de får brukernavn og passord), og kan bestemme hvem som skal ha tilgang til hvilke filer
  • ideelt sett burde brukerne kunne "signere" dokumenter, eller om ikke annet må jeg kunne se hvilke brukere som har vært inne på hvilke dokumenter (for å kunne forsikre meg om at ting er blitt åpnet og brukt)
  • Ser kanskje for meg at dette hadde vært et web-grensesnitt (bruke intranett eller internett) hvor man enten kunne laste ned filene til lokal harddisk (typisk word og excel filer), eller enda bedre om man kunne fått disse word og excel filene til å sett bra ut i web-grensesnittet.

Ser store fordeler med å gjøre det på en slik måte istedenfor å sende ut mail til alle respektive ledere (med tilhørende dokumenter osv). Finnes som sagt sikkert store og dyre programvarer som fikser dette her, men selskapet jeg jobber i er såpass lite at en hjemmesnekret løsning kunne fungert vel så bra.

 

Noen som noe kjennskap til om slik programvare finnes idag? (tar imot alle tips) eller har noen andre tanker rundt det jeg skriver her...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...