Gå til innhold

Gainer vs mat


Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen spørsmål når det kommer til gainer/måltids erstatter.

 

Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka. Er 174cm høy, og 69kilo.

Men jeg sliter med å komme opp i vekt, målet er å komme opp i 74-76 kilo.

Men har hørt mye om at når det kommer til gainer burde man få det via mat og ikke tilskudd.

Jeg har som regel ett travelt skjema mtp jobb osv, så har ikke tid til å lage noe konge måltid(kylling,kjøtt etc) hver dag! så trenger noe lettvindt gjerne via shaker.

 

- Er det noen "konsekvenser" ved bruk av gainer/meal pro?

- F.eks stort intak av søtningsstofer/andre ting som ikke er bra for kroppen. Eller så mye kalorier via en shake?

 

Jeg har sett på disse to:

Meal pro:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-meal-pro-reg-1-kg-jordbr-milkshake

Gainer:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gainer-pro

 

- Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://myrevolution....mocca-chocolate

Denne bruker jeg.

Hvor mange kcal det er står på.

Man bruker vanligvis 100g så da blir det ofte 360kcal og 30g protein og resten karb.

 

Gainer er "vanlig mat" , det er for eks melk hvor vann et trukket ut, like mye mat som en pose toro tomatsuppe er, tilsetter bare vann der også.

Siden ditt problem er at du ikke spiser nok så vil gainer være løsningen dersom du ikke har tid til å lage mat. Det smaker vel mer av en middag VS en gainer, men det er helt ok å hive i seg mellom måltidene så det totale kcalnivået går opp.

 

Her var mitt forrige gainerkjøp, ikke kjøp 1 og 2 kg når du bruker 100g pr shake.

Edit:

2500kcal er absolutt minimum for deg pr dag om du skal øke muskelmassen.

Mellom der og 3000 tipper jeg basert på det du skriver.

 

Hvor 120g er protein. (500kcal)

post-64596-0-34178300-1354750573_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Laks og makrell i tomat er i hvert fall sunne matvarer. Gainer er jo utelukkende proteinpulver, sukker og fettpulver. Da hadde jeg heller drukket en liter helmelk.

 

Nettopp. Ikke glem mengder med kunstige tilsetningsmidler. Grunnen til at en gainer er billigere enn proteinpulver er fordi det er "vannet" ut med sukker og fett. Da bør man heller lage sin egen gainer. Det er ikke verre enn å blande proteinpulveret i en skål havregryn, eller ha en ren proteinshake som drikke til normal mat.

Lenke til kommentar

Med vannet ut mener du tilsatt med vilje?

Ingen prøver å lure noen i en gainer.

 

Gainer er et tilbud for de som sliter med å få i seg nok man via det dere kaller vanlig mat.

Da kan man ikke si at man bare kan spise mer vanlig mat, hele poenget er jo at de slet med det.

 

Eneste som er rett så langt er at det ikke er noen nødvendighet eller at det gir noe bedre resultater en tilsvarende i annen mat.

Lenke til kommentar

Alle klarer å få i seg 3000ish kcal per dag hvis de går inn for det. Alle. Så vanskelig er det pokker meg ikke.

 

edit: Sett bort i fra de med eventuelle spiseforstyrrelser selvfølgelig.

 

Dette mener jeg er bare tull. Jeg er 180cm og veier 70kg. Jeg er veldig smalskuldra, og selv om jeg bare veier 70kg, har jeg allerede gått opp 5kg siden jeg begynte å trene. Jeg har alltid vært tynn, selv om jeg har spist junk i 10 år uten å trene.

 

Nå trener jeg 3 ganger i uka, og selv om jeg går mett gjennom hele dagen, klarer jeg ikke gå opp i vekt. Jeg er litt usikker på hvor mye kcal jeg får i meg daglig, men tror det ligger på ca 2500, eller litt i overkant. Hva som gjør at jeg ikke legger på meg, vet jeg ikke helt. Men jeg føler jeg spiser meg kvalm hver dag... Gainer er også et bra alternativ for sånne som meg som har lange og hektiske dager på jobb.

 

Om du ikke trenger gainer, flott for deg da.

Lenke til kommentar

^Det er ikke verre enn å legge om litt på kostholdsvanene så skal du se at du fyker opp i vekt du også. Må innrømme at jeg brukte litt gainer i sommer jeg også, hadde noen 16-timers arbeidsdager hvor det ikke alltid var like lett å få i seg nok mat. Og mtp at jeg er lat orket jeg ikke forberede måltider i forkant. Nå skal det sies at jeg var 93-94kg, så trenger litt mer mat for å gå opp. Uansett så klarer alle seg uten gainer, selv med hektiske arbeidsdager.

 

Nøtter og helmelk er gull.

Lenke til kommentar

Dette mener jeg er bare tull. Jeg er 180cm og veier 70kg. Jeg er veldig smalskuldra, og selv om jeg bare veier 70kg, har jeg allerede gått opp 5kg siden jeg begynte å trene. Jeg har alltid vært tynn, selv om jeg har spist junk i 10 år uten å trene.

 

Nå trener jeg 3 ganger i uka, og selv om jeg går mett gjennom hele dagen, klarer jeg ikke gå opp i vekt. Jeg er litt usikker på hvor mye kcal jeg får i meg daglig, men tror det ligger på ca 2500, eller litt i overkant. Hva som gjør at jeg ikke legger på meg, vet jeg ikke helt. Men jeg føler jeg spiser meg kvalm hver dag... Gainer er også et bra alternativ for sånne som meg som har lange og hektiske dager på jobb.

 

Om du ikke trenger gainer, flott for deg da.

 

Du legger ikke på deg fordi du spiser for lite. Enkelt og greit, verre er det ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når du er så liten 69 kg skal det være overkommelig å spise seg opp i vekt uten bruk av pulver. Spis mye kaloririk mat, havregryn til frokost, spis mye karbo til middag (ris, pasta, poteter), smør, helmelk (da får du også i deg mye kalsium) 2500-3000 kalorier klarer du fint uten tilskudd.

 

Skal du først bruke gainer ville jeg ikke kjøpt star nutrition sin gainer pro, den klumper helt enormt, og smaken er så kunstig som du kan få det (jorbærsmak og banansmak). Det er mange andre som smaker mye bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...