Gå til innhold

Problem med Altibox (CPL7)


Anbefalte innlegg

Hei, bytta fra telenor til altibox fiber for en måned siden, virket greit etter monteringen, men for 3 uker siden så begynte Hjemmesentral CPL7 å blinke med oransje lys på "LINK", ingenting bortsett fra "LINK" lyser, og verken internett eller tv virker.

Ringte kundeservice et par ganger for å få hjelp, men de visste ikke hva feilen var. Senere på dagen ble jeg oppringt av dem og fikk beskjed om at de skulle sende en montør. (som skulle komme for 3 uker siden.)

Det jeg lurer på er om noen her har hatt lignende problem, må enten løse dette selv eller bytte tilbake til telenor. For ikke noe hjelp fra Altibox,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten bare purre dette opp med din leverandør, bør få hastesak når det har gått 3 uker! Grunnen til det er mest sannsynligvis du har ikkje signal eller defekt HS. Einaste forslag eg kan tenke hjelpe er å få lånt en CPL7 HS med nabo for å sjå om link lyset kommer på igjen. Og håper du får løst det slik du får montør snarest, treige folk det der;).

Endret av dolten
Lenke til kommentar

Du må nesten bare purre dette opp med din leverandør, bør få hastesak når det har gått 3 uker! Grunnen til det er mest sannsynligvis du har ikkje signal eller defekt HS. Einaste forslag eg kan tenke hjelpe er å få lånt en CPL7 HS med nabo for å sjå om link lyset kommer på igjen. Og håper du får løst det slik du får montør snarest, treig fol det der;).

 

Er ikke bare bare å skifte hs med en nabo, mac-adressen blir knyttet opp mot porten på noden, så dersom utstyret blir flyttet vil ikke den få ipadresse.

Lenke til kommentar

Er ikke bare bare å skifte hs med en nabo, mac-adressen blir knyttet opp mot porten på noden, så dersom utstyret blir flyttet vil ikke den få ipadresse.

 

Selvfølgelig, var bare for å sjekke om det var HS som er skadet eller ikkje. Siden det er kjappere å få tilsendt ny HS enn å vente på montør.

 

Uansett du kan sjekke bruksanvisning til din HS om link lyset betyr ingen signal eller at den bare er "stuck" på oppdatering av firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...