Gå til innhold

Hjelp til projektorkjøp (julegave)


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på å kjøpe en projektor til en film intresert bror, og trenger da litt hjelp ettersom jeg knapt har sett noe annet en de som var ibruk på skolen rundt år 98-99.. får man bra projektor til ca 3000 kr? har sett litt på EPSON Videoprojektor EB-S02H http://www.pixmania....=oui&srcid=4037

 

Noen som har noe formeninger om hvilken jeg burde gå for om ikke denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du får overhodet ikke noen bra prosjektor for 3000 kr. Den prosjektoren du ser på der, er ikke engang HD-ready.

 

For å få en i det hele tatt brukbar prosjektor må du opp i 4000, da for du en som er HD-ready. For 5-6000 kan du få en som er Full HD klar.

 

Nå er er dog mange ting man må tenke på når man kjøper prosjektor, hvis ting skal bli riktig.

 

- Prosjektorer har forskjellig kasteavstand, noen krever flere meter med avstand til lerret, også

avhengig av størrelse på lerretet.

 

- Noen prosjektorer har dårligere lysnivå enn andre, fører til at du ikke ser enn dritt med mindre rommet

er bekkmørkt.

 

- Mange av de billigste prosjektorer har ikke lens-shift, noe som fører til at bildet blir forvrengt med mindre pro. er i like høyt opp i taket som den øverste delen av lerretet, samt står 90 grader mot lerretet(altså midt på)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...