Gå til innhold

i7 eller i5? To pakker til samme pris, forskjellig prossesor Oo


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenker på å oppgradere min pc. Jeg var å kikket på komplett etter oppgraderingspakker og fant denne:

 

http://www.komplett....aspx?sku=649116

 

- Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

- ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0,FW, VGA,DVI,HDMI, EFI

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

 

Da tenkte jeg at det var det jeg var ute etter. Ny prossesor, hovedkort og ram. Har sjekket og alt dette er noe min 4 år gamle pc trenger, jeg kjøpte nettopp nytt grafikk kort som gjorde en del forskjell, men med dette kommer jeg nok lengre.

 

Men så letet jeg litt mer og fant en oppgraderingspakke til samme pris, men med i7 prossesor og et annet hovedkort.

 

http://www.komplett....aspx?sku=764132

 

- Intel® LGA1155 Core i7-3770, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fan

- MSI B75MA-P45, Socket-1155, m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

 

Jeg vet at det ikke er veldig stor forskjell mellom de prossesorene, men etter litt leting har jeg nå funnet ut at i7 er bedre en i5 når det kommer til de to prossesorene.

 

Det jeg da lurer på er hvorfor det er samme pris, når du teknisk sett får mer når du kjøper pakken med i7? Oo

 

Er det noe jeg går glipp av? Er det rett av meg å kjøpe i7 pakken over i5?

 

Edit: Etter litt gjennomgang sammenlignet jeg hovedkortene, det virker som om det første har 3.0 PCI? og ikke det til i7? og at det som kommer med i5 har HDMI og litt annet småsnacks? :p

 

Edit 2: Søkte opp hovedkortet til i7, det er vist 3.0 PCI selv om det ikke sier det her, det er vel en kjapp oppsummering bare det man ser fra komplett :o

 

Tusen takk for alle svar!

Endret av Stian P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...