Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

P8Z77-V problem med oppstart


Anbefalte innlegg

Har oppgradert maskina med følgende

 

P8Z77-V

3770 K

Kingston Hyperx predator (2400 mhz 1,65 v)

 

Føler jeg har prøvd alt nå, men får ikke start på maskina (slår seg av etter et halvt sekund)

 

Dette har jeg gjort

 

- Koblet ifra alt jeg ikke trenger så jeg står bare igjenn med cpu, 1 ram brikke, 8 pins og 24 pins ledningene.

 

- Tatt det ut av kabinettet og testa

- Reset av Bios jumperen

- Reset av Bios batteriet

- sjekka alt alle ledninger sitter godt og er plassert riktig

 

Det er også LED lys til cpu, ram og skjermkort, desse skal lyse vist det er noe gale med dem, men ingen av de lysene lyser, eneste som lyser er power led

 

Tips ?

Endret av GyldeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis PC'en slår seg av etter et halvt sekund, da er det noe som er galt. Enten feil koblet, eller noe galt med selve hovedkortet. Skjønner at dette kan virke masete, men sjekk alle kabler igjen, spesielt 8 pin kabelen for CPU.

 

Det er 4 LED på det hovedkortet, er det noe galt med RAM, CPU, VGA eller Boot device, vil en av dem lyse opp. Men du får ikke start i det hele tatt, noe som kan tyde på feil med hovedkort, PSU eller feil kobling av kabler.

Er alt koblet rett, vil PC'en starte. Har nettopp vært og skiftet HK i PC'en til nevøen, og alt virket fra første øyeblikk.

 

Hard disk trenger ikke å være tilkoblet for at PC'en skal starte. Du vil får feil medling. "No hard disk detected" eller " No boot device detected", men den vil starte.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...