Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer problem med ratt, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du sier at rattet ikke virker, nøyaktig hva mener du? Registrerer ikke Logitech Gaming Software noe? Finner du ikke rattet i Device Manager? Kalibrerer det seg ikke når du starter PC-en? Fungerer det ikke i spill?

 

Som du sier har rattet ekstern strømforsyning, og jeg tror ikke det er avhengig av strøm fra USB. Har du sjekket at USB-porten fungerer (med f. eks mus og tastatur)?

 

men rattet mitt fungerer på skolen pcen, men ikke på acer pcen før nå, det har virket på pcen min før

 

Det er litt vanskelig å tolke dette. Mener du at rattet har virket på Aceren før, men ikke nå, eller aldri har virket på Aceren (og bare på skole-PC-en)?

Lenke til kommentar

Når du sier at rattet ikke virker, nøyaktig hva mener du? Registrerer ikke Logitech Gaming Software noe? Finner du ikke rattet i Device Manager? Kalibrerer det seg ikke når du starter PC-en? Fungerer det ikke i spill?

 

Som du sier har rattet ekstern strømforsyning, og jeg tror ikke det er avhengig av strøm fra USB. Har du sjekket at USB-porten fungerer (med f. eks mus og tastatur)?

 

 

 

Det er litt vanskelig å tolke dette. Mener du at rattet har virket på Aceren før, men ikke nå, eller aldri har virket på Aceren (og bare på skole-PC-en)?

 

når jeg kobler til rattet så skal det lyse på girspaken men det kommer bare et lys så forsvinner det igjen når jeg kobler til

Lenke til kommentar

Ok... Men kan du svare på noen av de andre spørsmålene? Er du sikker på at du har installert driveren (Logitech Gaming Software) riktig? Hvis så, ser du noe til rattet der? Ser du det under Device manager -> Human Interface Devices (eller tilsvarende på norsk)? Er du sikker på at alle kontatkene står skikkelig i? Jeg har forresten samme ratt selv, og har ikke peiling på om det lyser uten drivere installert.

 

Og sist, men ikke minst, er du sikker på at USB-porten fungerer? Hvis andre USB-enheter fungerer perfekt, men denne ikke en gang registreres, er det veldig rart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...