Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger erstatning til Hamachi


Anbefalte innlegg

Etter at LogMeIn/Hamachi for ikke så lenge siden gjorde en endring i sin gratis tjeneste så er jeg på jakt etter en erstatning.

 

 

we’re making a small change to Hamachi: unless a computer is part of a paid network, you need to be logged in and running the Hamachi UI on your desktop in order to allow it to function. If no user is logged on to the computer then – even though the Hamachi service or daemon is active in the background – it will not go online in any networks that it may belong to. We believe this a fair change; if you’re using Hamachi casually (such as for gaming), then we’re glad to have you as a free user and this change does not affect you. If, on the other hand, you’re using Hamachi to access unattended computers, then this change does affect you and you will want to upgrade to the premium service in order to continue to benefit from it.

 

Jeg bruker Hamachi kun for å være tilkoblet filserveren min når jeg er på farten med enten den bærbare eller stasjonære dataen min. Serveren administreres via remote desktop i Windows. Dette gjør at når jeg avslutter fjernstyringa av serveren så slutter også Hamachi å kjøre.

Dette gjør at Hamachi blir mer eller mindre ubrukelig for min del.

 

Jeg kunne ha betalt 29 dollar i året for denne tjenesten, men jeg er på utkikk etter noe gratis, samt at Hamachi ikke har så veldig god hastighet, ihvertfall ikke når jeg har prøvd.

 

Så jeg vil i bunn og grunn ha "lokal" tilkobling til filserveren min sånn at jeg kan få tak i filene mine og fjernstyre filserveren.

 

Har folket noen tips? :)

På forhånd takk.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det ser ut til at jeg kan bruke OpenVPN sammen med min firewall (en server som kjører pfSense). Vil det da være så enkelt at jeg bruker OpenVPN klienten på den bærbare og den stasjonære samt konfigurerer OpenVPN innstillingene på pfSense? Og vil jeg da få tilgang på hele hjemmenettverket istedenfor bare serveren Hamachi var installert på?

 

Må innrømme jeg er ganske grønn på VPN og har kun brukt Hamachi fordi det er lett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...