Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska i jente som kun vil være venner.


Anbefalte innlegg

beklager om denne er feilpostet.

 

advarsel: Lang post

 

jeg har sålangt jeg kan huske altid blitt mobbet(ifra første klasse på barneskolen till videregående) pga det har jeg få venner(et par gode jeg har blitt kjent med via WOW) IRL har jeg omtrent ingen.

 

føler at jeg liksom ikke passer in noe sted(føltes som jeg ble født i feil dimensjon) min familie er for å si det mildt egentlig helt fantastisk. det er bare det at jeg ikke føler at jeg passer inn. har altid vært av den stille typen. senest i fjor var jeg i bursdag till fetteren min. den dagen var et sant hellvette. alle satt rundt bordet og pratet og lo. mens jeg bare satt der som en stum IDiot.

 

som sagt har jeg egentlig aldri hatt så mange venner. og det har altid vært sårt at feks broren min stikker ut till sine venner mens jeg sitter hjemme og daffer.

 

for å ikke nevne et ikke eksiterende kjærlighets liv.

 

værst var det på barneskolen da ble jeg omtrent forelska i en ny jente hvert 5 minutt.

 

da jeg begynte på videregående traff jeg en søt jente og vi ble raskt venner.

 

spurte hun om vi skulle bli i lag. men hun var ikke interessert.

 

det som er så sårt er at hun vill fremdeles være venner(finne på ting osv)

 

men det klarer ikke jeg(pga at jeg var forelska i henne ifra starten av vennskapet) så jeg ser ikke helt hvordan jeg skall ungå å bli fristet till å finne på faenskap HJELP MEG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har noen venner tror jeg det er bra for deg å bli det med henne uansett om du er forelska.

Du har med andre ord ikkje vore i liknande situasjon. Heller gå rundt aleine enn saman med henne, når sistnemnde vil spolere framtidige sjansar for noko meir. Må for all del unngå å skape eit inntrykk av at ein er tøffel/etterdiltar.

Lenke til kommentar

Den beste taktikken som kan vera mest til hjelp er å oversjå jenta. Prøv å unngå eit venskap med henne. Ingen kommunikasjon. Om ho då prøver å ta kontakt, så signaliser eit ultimatum: Enten eit førehald, eller null kontakt. Om det var det du lurte på. :)

Signaliser en ultimatum? Du kan ikke tvinge deg inn i et forhold eller gi noen nok skyldfølelse til å komme i et forhold, det kommer aldri til å funke.

 

Dessverre til TS, hvis det plager deg veldig å være med henne så må du kutte henne ut. Ihvertfall en periode, fortell henne hva du føler og at du trenger tid fra henne for å klare å komme over henne. De fleste vil skjønne dette.

 

Du har ikke sagt hvor du går nå? Fortsatt på videregående eller høyskole, universitet?

Lenke til kommentar

Signaliser en ultimatum? Du kan ikke tvinge deg inn i et forhold eller gi noen nok skyldfølelse til å komme i et forhold, det kommer aldri til å funke.

Du har ikke sagt hvor du går nå? Fortsatt på videregående eller høyskole, universitet?

Det er ikkje prat om å tvinge seg inn i eit førehald. Med eit ultimatum må jenta legge korta på bordet om ho spelar "hard å få", og faktisk gjera noko offensivt for å ta opp kontakten om ho seinare blir interessert. Det er to fluger på ein gong. Da slepp ein også å vera ein etterdiltande pratevegg for jenta når ho til ein kvar tid har noko oppkast å spreie ut. Tre fluger.

Lenke til kommentar

Om du ikke har noen venner tror jeg det er bra for deg å bli det med henne uansett om du er forelska.

Begynn med idrett! :) Gjerne en kul sosial idrett, som klatring! Du får en fantastisk sprek og fin kropp samtidig som du blir kjent med jenter som er kule.

 

...ellers må du rett og slett revolusjonere ditt sosiale mønster ;) Ikke lett! Get to work ;)

 

Sier meg enig i dette. Hvis du ikke har noen andre å henge med, så bør du for all del gripe sjansen og være sammen med denne jenta. På denne måten kan du være heldig å finne deg nye venner som har felles interesser som deg.

 

I tillegg bør du finne deg en idrett - mange får seg nye venner på denne måten. Klatring er en idrett som vokser veldig fort i landet nå, så ingen dum idé. Selv om det enkleste kan være å bli medlem på Stamina hot og trene litt på egenhånd. Skaff deg et treningsopplegg, eventuelt dra på fellestimer som spinning, yoga, bodypump osv. Du treffer nye folk og får et bedre selvbilde av dette.

 

Ingenting galt i å spille WOW, men du bør gjøre andre ting også. :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...