Gå til innhold

[Løst] 2 stk asus rt-n66u som mediabro


Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en asus rt-n66u i noen måneder og er godt fornøyd med den.

 

 

Benyttet sjansen på black friday og kjøpte en til hos komplett til 990 kr pga jeg har ikke klart å lage en 5 ghz bro sammen med switch med n66 enheten.

I min naivitet trodde jeg at det skulle være smal sak å sette opp rt-n66u nr 2 som mottaker av signalene fra nr 1 og gi dem ut til mediaserver, bluray og canaldigital boksen.

 

 

Prøvde med bridge modusen - fikk det ikke til - og når jeg googler så ser jeg at den også er begrenset til åpen/wep kryptering. WTF.

 

Ser også at folk sier at Tomato og dd-wrt fil få det til.

 

 

Er det noen her som har klart å få 2 stk black knight satt opp slik jeg ønsker?

Vil helst ha original firmware, spesielt på "hovedruteren" - ruter nr 2 som skal være mottaker er jeg mer villig å leke med (mister iallefall ikke nettet om den blir murstein)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå greit å bruke dd-wrt eller tomato til dette. Du kan da sette den opp som client bridge imed 192.168.1.x på begge sider av linken. Du kan da gi routeren med ny firmware 192.168.1.2, slik at du kan koble deg opp mot begge routerne fra PC.

 

Selv bruker jeg Shibby (fork av Tomato) og den fungerer fint som klient de gangene jeg har måtte tyvlåne nett av naboen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da bør det holde med å installere Shibby på ruter nr 2 og bruke den som klient?

 

Da vil den kunne motta på 5ghz og det som plugges i portene får nett?

 

Hvis det er "så enkelt" så har du reddet dagen for meg. Ble en del stygge ord sent i går kveld når det gikk opp for meg at det ikke var samme funksjon i 66u som ac66u - mediabridge.. Fatter ikke hvorfor asus ikke har det med i rt-n66u.

Lenke til kommentar

Glimrende skrotnes, jeg ga deg en "like" for det svaret.

 

Installerte shibby, og etter litt googling om oppsett etc fikk jeg det til.

 

Får nå mellom 20-25MB inne i stua over 5ghz, eneste nettverket i nabolaget på 5ghz (på 2.4 er det sikkert 10-15 stk) så nå får jeg streamet til mediacenter og canal digital on-demand uten hakk eller irritasjon. :thumbs:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du kun kan spre den videre på samme kanal svjv. Firmwaren har veldig bra QoS om det skulle være noe behov. I tillegg kan man overvåke f.eks båndbredde på f.eks internettporten.

Jeg bruker http://www.codefromthe70s.org/perfgraph3.aspx for å se båndbreddebruk inn og ut på nettet mitt. Dette har jeg på oppgavelinjen på PC sammen med latency (ping). Da ser jeg båndbreddebruk og forsinkelse på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...