Gå til innhold

Hjelp, akkurat begynt med styrke!


Marius13

Anbefalte innlegg

Hei jeg er er gutt på 18 år som akkurat har begynt å trene. Jeg er i grunn Veldig spinkel, med en høyde på 178 og en vekt på 61kg. Jeg har som mål å bli større og faktisk få litt muskler. Jeg trener sammen med to andre venner som har erfaring med trening og som benker godt over 100kg. Men jeg vil få litt input fra andre ettersom jeg ikke er 100% sikker på at det som jeg gjør blir gjort riktig.

 

Jeg trenger Mandag Tirsdag Pause på Onsdag, Fredag og Lørdag og til slutt trening igjen på Søndag. Jeg har når trent i 2 uker og trener bryst på mandag, rygg på tirsdag og skuldere på torsdag etterfulgt av bein på søndag.

 

Jeg er veldig svak og tar ikke mye i benk, og i andre øvelser men regner med jeg øker etter en stund. men problemet mitt tror jeg er kostholdet. Før spiste jeg aldri frokost kun middag og kanskje noe i ny og ne på skolen. Nå spiser jeg 3 brødskiver til frokost, 5 brødskiver med melk på skolen og middag hjemme etterfulgt av kveldsmat.

 

Men jeg trenger noen tips, jeg spiser litt for lite variert, det er veldig mye brødskiver så jeg trenger noen tips. Ting som skyr youghurt og andre lettvinne ting jeg kan spise samtidig som jeg spiser brødskiver, for jeg VIL gå opp i vekt, for jeg eier ikke fett på kroppen.

 

Takk for svar alle svar, håper på seriøse svar innenfor kosthold og gjerne noe innen trening! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vil legge til at fett blir ikke til muskler, men byttet ut når du trener. Du trenger ikke spise deg feit, men få i deg nok karbohydrater og proteiner etter trening sånn at du bygger muskler. Karbohydratene trenger du for å ta opp proteiner og komme deg etter trening (så jeg har lest, correct me if I'm wrong!). Protein for å rett og slett bygge opp musklene igjen etter endt styrketrening.

 

Du må få sortert ut kostholdet ditt, men viktigste punktet er vel å få i seg ca 1.5 - 2.0 gram proteiner per kg kroppsvekt hvis du vil bygge opp muskler.

 

Hvis du orker så er det å lage seg f.eks kyllingsalat som lunsj på skolen ypperlig. Sunt, masse vitaminer, godt og du får deg både karbohydrater og proteiner. Samt at kylling er lettfordøyelig kjøtt og nesten alt grønt av grønnsaker inneholder mye fiber.

 

EDIT: Hvis vennene dine var i samme situasjon som deg før, tynn og veide lite så vet de nok hva som trengs for å komme dit de er. Hvis ikke så vet de ihvertfall hvordan øvelsene skal utføres!

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Hmm, vil legge til at fett blir ikke til muskler, men byttet ut når du trener. Du trenger ikke spise deg feit, men få i deg nok karbohydrater og proteiner etter trening sånn at du bygger muskler. Karbohydratene trenger du for å ta opp proteiner og komme deg etter trening (så jeg har lest, correct me if I'm wrong!). Protein for å rett og slett bygge opp musklene igjen etter endt styrketrening.

 

Du må få sortert ut kostholdet ditt, men viktigste punktet er vel å få i seg ca 1.5 - 2.0 gram proteiner per kg kroppsvekt hvis du vil bygge opp muskler.

 

Hvis du orker så er det å lage seg f.eks kyllingsalat som lunsj på skolen ypperlig. Sunt, masse vitaminer, godt og du får deg både karbohydrater og proteiner. Samt at kylling er lettfordøyelig kjøtt og nesten alt grønt av grønnsaker inneholder mye fiber.

 

EDIT: Hvis vennene dine var i samme situasjon som deg før, tynn og veide lite så vet de nok hva som trengs for å komme dit de er. Hvis ikke så vet de ihvertfall hvordan øvelsene skal utføres!

 

Takk for svar og kommer def til å lage kyllingsalat, siden vi har det lett tiljengelig på skolen i kantina o.l

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...