Gå til innhold

[Løst] Windows 8 produktkode - deaktivering


Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en windows 8 uppgrade til pcen min (win7) for litt siden og installerte den der, Nå har jeg imidlertid installert windows 8 på en annen maskin fordi jeg ønsker å ha win 8 på den maskinen istedet. Jeg deaktiverte lisensen på den første pcen med "slmgr.vbs /upk" i cmd, og pcen sa ifra om at produktnøkkelen var deaktivert,

Problemet: Jeg prøver å aktivere lisensen på min nye pc, men den påstår at lisensen er brukt et annet sted!

Hva skal jeg gjøre for å få aktivert OS'et?

Mange takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slmgr /upk deaktiverer ikke nøkkelen, den fjerner bare nøkkelen og gjør Windows 8 installasjonen uaktivert. Nøkkelen er uansett aktivert og brukt.

 

Nå skulle ikke det være noe problem med en oppgraderingsnøkkel. Den har fullversjon egenskapene som gjør slik at du kan bytte hardware og/eller flytte lisensen til en annen pc.

Jeg har personlig aktivert lisensen til 249 kroner på fire ulike pcer for å teste, og det fungerer helt fint.

Og det skal det også gjøre med den lisensen.

 

Du har ikke installert Windows Media Center nøkkel på toppen av oppgraderingsnøkkelen til Win8 Pro?

For WMC nøkkelen får du kun aktivert en gang.

 

Og hvordan installerer du og aktiverer på pc nummer 2?

Bruker du registerendringen for å få aktivert? Eller bare installerer du med oppgraderings .iso filen din, putter inn nøkkelen du har under innstallasjonen og så lar Windows prøve å aktivere automatisk etter installasjonen? For det fungerer ofte ikke. Da må du bruke registerendringen jeg skriver om her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...