Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med ISDN og Start.no


Anbefalte innlegg

Jeg bruker internettilkobling mot start.no's sine servere. I det siste har jeg opplevd at jeg ikke får koblet opp mellom klokken 1950 og 0800 med ISDN (Telenor). Start hevder jeg har ms.blast, men ingen av de virussjekkene jeg har kjørt finner noe. Jeg har dessuten firewall... Telenor sitter bare å klør seg ser det ut til. Hvis jeg prøver å ringe fra ISDN telefonen til de numrene i det aktuelle tidsrommet får jeg opptattsignal, men hvis jeg ringer fra mobil eller analogtelefon så svarer modemet i andre enden. Er det noen som har opplevd noe av det samme? Kan det være at min Telenor ISDN sentral ”detter” ned mot Powertech (starts telefontilbyder)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer, er at vi får beskjed om at modemet eller en annen tilkoblingsenhet ikke kunne koble til, og at den prøver å ringe opp igjen.

 

Det funker fett å ringe til andre tilbydere. Ringer jeg starts nummer fra ISDN får jeg opptatt, men ringer jeg fra analog eller mobil får jeg svar. Jeg vil gjerne bruke start.no da de ikke tar noe for oppkoblingen, du betaler kun for tellerskrittene til telenor.

Mellom klokken 20 og 08 går det ikke å ringe start.no, men alle andre. virker som om det er noe tull på en eller annen sentral eller koblingsboks. Alt er i orden hos oss(ingen virus!!!), og det har virket kjempebra hittil.

 

:grumpy:

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne bruke start.no da de ikke tar noe for oppkoblingen, du betaler kun for tellerskrittene til telenor.

Mellom klokken 20 og 08 går det ikke å ringe start.no, men alle andre. virker som om det er noe tull på en eller annen sentral eller koblingsboks. Alt er i orden hos oss(ingen virus!!!), og det har virket kjempebra hittil.

 

:grumpy:

 

Vel, det er jo noe pussig, men det er mange som tilbyr samme tjeneste som start så du kan jo droppe de hvis dette fortsetter.

Lenke til kommentar

Du fikk svar på denne posten under "Lovelig sperre fra ISP?".

Som sagt, dette er garantert ikke virus som start-sier, og jeg kan ikke skjønne hvordan de engang kan finne på å si noe slikt.

Du skriver i din opprinnelige post at Telenor hevner en connection er åpen selv når alle maskinene er avslått.

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at problemene skyldes problemer med linja eller ISDN-boxen

Lenke til kommentar

Tele2, tiscali, freewave osv.

Men disse fakturerer jo forbruket på egen faktura da.

 

Hadde det bare vært så vel at jeg kun betalte tellerskrittene og ikke noe annet.

 

Har henvendt meg til start.no som ikke svarer meg, Powertech(som drifter linjene til start) svarer heller ikke, og nå ser det ut som Telenor ikke svarer heller...

 

Er kjiipt dette altså

Lenke til kommentar

ok, her er siste nytt: Telenor har funnet ut at feilen må ligge hos de som leverer servere eller linjene til start.no. Telenor får en feilmelding de også, med en forkortelse på leverandør som er PTI. Det kan rime på Powertech sitt fulle navn. Ser ut som om det er noe som kobles ned hos de når de går hjem for kvelden klokken 20.... eller kanskje de ikke godtar nye oppkoblinger etter klokken 20... *lol*

:-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...